Una de les diferències més notables respecte al que passava a la indústria de l'automòbil fa tot just uns anys, és que avui dia bona part dels fabricants estan molt pendents de tot el que es refereix als sistemes de seguretat i tecnologia als seus cotxes. Entre altres coses perquè, diferència també del que passava fa uns anys, les autoritats s'han posat molt més dures en aquest sentit.

Un bon exemple d'ells són algunes de les últimes normatives de la Unió Europea que no fan cap altra cosa que obligar als diferents fabricants que els seus models comptin amb diferents sistemes de prevenció d'accidents per poder homologar-los i que per tant es posin a la venda a les carreteres europees.

 

No deixa de ser lògic que així sigui, entre altres coses perquè aquest tipus de sistemes com és el cas dels sistemes ADAS (Advanced Driver Assistance System) ajudar en molts casos a prevenir accidents i, per tant, provocar que la mortalitat a les carreteres sigui molt menor.

Els sistemes ADAS poden ajudar a salvar vides a les carreteres espanyoles

Així ho apunten des de FESVIAL (Fundació Espanyola per a la Seguretat Viària), apuntant que quin tipus de sistemes podria res ajudar a reduir fins a un 40 % el nombre d'accidents el trànsit a les carreteres espanyoles i, a més, reduir el 30 % de la mortalitat les carteres.

Els principals problemes que hi ha al nostre país en aquest sentit és que, si bé és cert que la immensa majoria dels models més moderns compten amb aquest tipus de sistemes, l'edat mitjana del parc mòbil espanyol és de 14 anys, és a dir, que la mitjana dels models que circulen per les nostres carreteres no és que siguin precisament models que comptin amb l'últim en tecnologia de la indústria.

 

El millor en aquest cas seria i rebaixant res al mig del parc espanyol, entre altres coses perquè, com bé sap els que han comprat un cotxe recentment, gairebé tots els models arriben ja de sèries amb ajuts molt útils interessants com és el cas de la del manteniment de carril, els sensors d'angle mort, el control de creuer adaptatiu o la frenada d'emergència, ajuts que evidentment no fa una altra cosa que acabar reduint l'índex de sinistralitat a les carreteres espanyoles.

D'aquí a uns anys la immensa majoria dels cotxes al nostre país comptaran amb aquest tipus d'ajuts, però de moment hi continuen havent molts models a les nostres carreteres que no compten amb ells, una cosa que no ajuda a rebaixar la sinistralitat.