Com bé saben aquells que tenen un cotxe relativament modern, una de les tecnologies que més s'ha implantat a Europa és la del sistema del Start&Stop. Es pot tenir en compte que la implantació d'aquesta tecnologia no suposa un caprici per part dels fabricants, sinó una obligació per part de les autoritats.

El principal objectiu que té aquest sistema és el d'intentar reduir les emissions dels cotxes ja que, com bé saben aquells propietaris d'un vehicle que compta amb aquest sistema, es tracta d'una tecnologia que s'encarrega d'apagar el motor del cotxe en determinades circumstàncies com sol ser en un semàfor, en un pas de vianants o en embussos.

Així, quan el cotxe està parat més de X segons, el sistema es posa en marxa i apaga el motor del cotxe, encara que la resta de sistemes segueixen evidentment actius com és el cas de l'electrònica, el sistema d'info entreteniment o l'aire condicionat, entre d'altres.

D'aquesta forma, l'objectiu d'aquest sistema és que el motor del cotxe estigui menys temps encès i que, sobretot en aquells moments en què el cotxe és aturat i per tant no es necessita que el motor estigui encès, es redueixin així les emissions.

El problema del sistema Start&Stop a llarg termini

A priori es tracta d'una tecnologia que evidentment és més que positiva per al medi ambient, però com bé saben aquells que tenen un cotxe amb aquest tipus de sistema des de fa ja uns anys, pot acabar derivant en un problema major.

 

I és que són alguns els components del cotxe que es veuen afectats per aquest sistema, entre ells la bateria o els sistemes d'engegada, que han de treballar molt més que en el cas dels cotxes que no compten amb aquest tipus de sistema.

El fet que, especialment en entorns urbans, en un trajecte més o menys curt el motor s'apagui i s'encengui cada pocs segons és una cosa que a la llarga pot acabar provocant afectacions en diferents parts del motor.

En aquest sentit, els fabricants i ara apuntat que reforcen aquest tipus de components per allargar així la vida útil dels cotxes, però no són pocs els que argumenten que, tenint en compte que la reducció d'emissions és mínima amb aquest sistema, el millor és deixar de comptar amb ell.