Mercedes és una de les marques prèmium més ben valorades a nivell mundial i, de fet, pot presumir de ser en moltes ocasions la marca prèmium més venuda de l'any tenint en compte tots els mercats en què participa.

Evidentment sent com és una marca prèmium, els seus models no és que siguin precisament barats, però el fet en fixar uns preus molt alts no és una altra cosa que una estratègia per part de la marca de diferenciar-se de la resta deixant molt clar que, els que volen un Mercedes, ho fan perquè busquen qualitat, tecnologia, prestigi i esportivitat sense importar el preu.

 

En aquest sentit, tan sols fa falta llançar un ull als preus dels Mercedes més avançats tecnològicament del mercat, que en aquest cas poden presumir de ser els que formen part de la família ecu, la família dels 100 × 100 d'elèctrics de la marca alemanya. Tanmateix, no han estat pocs els que s'han quedat amb la boca oberta en comprovar una de les noves estratègies de Mercedes per continuar guanyant diners fins i tot una vegada i ha venut el seu model.

Mercedes proposa pagar més per poder augmentar la potència dels seus elèctrics

És de sobres conegut que marques prèmium com Mercedes o BMW estan ja fent ús d'un sistema de subscripció mensual, un sistema pel qual es pot millorar l'equipament del model en qüestió de forma sense fil.

De la mateixa manera que es es fan actualitzacions de software de manera remota, les marques poden millorar o reduir l'equipament els seus models. Tanmateix, els de l'estrella de plata han anat un pas més enllà incorporant en les seves opcions de subscripció un pagament extra per augmentar la potència i el rendiment d'alguns dels seus elèctrics.

Es pot tenir en compte que, en aquest cas, els models en qüestió ja surten més que preparats de fàbrica per poder rendir al màxim, pel que exigir al propietari un augment en la seva subscripció mensual no és cap altra manera de continuar guanyant diners una vegada el model ja s'ha fabricat.

 

Concretament el cost d'augmentar la potència de models com l'EQE i l'EQS, tant en les seves versions berlina com en les seves versions SUV, és d'uns 1200 € a l'any. Si bé és cert que des de la marca argumenten que gràcies a pagar aquest sobrecost s'augmenta la potència dels models elèctrics gairebé un 25 %, falta veure ara si els propietaris d'aquests models estaran un disposats a pagar aquest sobrecost cost.

Sens dubte, ningú no podrà criticar a Mercedes que no tenen gaire clar com treure profit de tots i cadascun dels seus models, fins i tot quan ja han sortit de la fàbrica pel que, en teoria, ja li han donat el màxim benefici a la marca.