BMW, és, tal com bé saben els amants dels cotxes prèmium, una de les marques de referència en aquest sentit. Si bé és cert que els alemanys continuen estant per darrere del Mercedes quan a nivell de vendes a nivell mundial, també ho és que els de Baviera poden presumir de ser una marca molt potent entre aquells que busquen qualitat, esportivitat i l'últim en tecnologia al mercat d'automobilisme.

Un fabricant que no és que sigui precisament un nouvingut a les carreteres dels principals mercats d'Europa, sinó que pot presumir al seu torn de ser una de les marques més longeva i amb més tradició a les carreteres del vell continent.

 

Com la resta de marques, en BMW saben molt bé que el seu logotip és una de les seves principals armes a l'hora de publicitar-se, per això, com solen fer també la resta de marques tant prèmium com generalistes com a low-cost, els alemanys han anat actualitzant al llarg dels anys el seu logotip. El que segurament molts desconeixen és quin és el significat que amaga el logotip de la marca alemanya.

BMW aclareix el significat del seu logotip

I ha estat la pròpia marca la que, a la seva secció de BMW Explained en la seva pàgina web, aclarit el significat del seu logotip. "El significat de l'emblema de BMW es dedueix dels seus colors: el blanc i el blau són els colors de l'Estat Lliure de Baviera a Alemanya, el bressol de BMW.", apunta la marca al seu web.

Respecte al famós mite que el logotip representa una hèlix, a la marca aclareixen el motiu: "El mite de l'hèlix va sorgir anys després: en un anunci de 1929 apareixia el logotip de BMW sobreimprès a l'hèlix d'un avió. En un context de crisi econòmica global, el cartell pretenia publicitar un nou motor d'avió que estava construint BMW sota llicència de Pratt & Whitney. La interpretació de l'emblema com una hèlix anava molt bé per a la imatge pública de la jove empresa, ja que s'endinsava en les seves arrels i la seva experiència en la construcció de motors per a avions."

 

Quant al nou logo, no ha estat cap altre que Jens Thiemer, director de Clients i Marca de BMW, el que ha donat detalls del nou disseny: "Amb aquesta nova variant transparent, més que mai no estem cridant als clients a formar part del món BMW. A més, el nostre nou disseny de marca està orientat cap als desafiaments i oportunitats de la digitalització de les marques. Amb sobrietat visual i flexibilitat gràfica, estem preparats per a la gran varietat de punts de contacte de la comunicació en els quals BMW serà present en el futur, fora i dins de la xarxa."