Si hi ha un fabricant que ha ajudat augmentar la popularitat dels cotxes elèctrics al nostre país així com en l'immensa majoria de mercats al món aquesta no és una altra que Tesla.
I és que, si bé és cert que els seus models més que siguin precisament barats per molt que en els últims temps havien baixat el preu, els Model 3, Model Y i companyia poden presumir de ser alguns dels models que més portes han obert als elèctrics en els últims temps tant a Espanya com en la resta de mercats importants europeus.
Són alguns els motius pels quals molts, especialment aquells que no tenen un pressupost ajustat, acudeixen directament a un concessionari de tesla a la recerca del seu primer cotxe 100 × 100 elèctric.
Un d'ells és que els cotxes de la marca americana poden presumir de ser alguns dels cotxes millor dotats tecnològicament del mercat, especialment referent als seus motors i als seus bateries, encara que també tot el que envolta als ajuts a la conducció en tesla està en alguns casos diversos passos per davant de la resta.
Tesla haurà de revisar l'Autopilot dels seus models
Un dels sistemes més famosos d'ajuda a la conducció de tesla és l'Autopilot, un sistema de conducció assistida que compta amb diferents fases i amb què, depenent de la legislació de cada país, el cotxe fins i tot pot arribar a conduir-se sol.
I és precisament una investigació que ha dut a terme la NHTS, l'Administració Nacional de Seguretat del Trànsit a la Carretera dels EUA, sobre el funcionament d'aquest Autopilot i alguns dels seus errors quant a seguretat el que ha provocat que Tesla hagi de cridar a revisió a més de 2 milions de cotxes a tot el món perquè es revisi aquest sistema.
El problema que han detectat en aquest organisme americà és que "en determinades circumstàncies, quan el sistema 'Autosteer' (la direcció automàtica) està activat, és possible que la prominència i l'abast dels controls de la funció no siguin suficients per evitar que el conductor faci un ús indegut de la funció avançada d'assistència al conductor".
Evidentment serà als Estats Units, el mercat on més Tesla s'han venut en els últims anys, on més usuaris hauran d|anar als concessionaris i als tallers oficials de la marca per revisar els seus models, però és una anomenada revisió que també n'afectarà molts al nostre país.