És més que evident que, com passa en altres tants productes, quan un model en concret d'una marca en concret té un problema de fabricació, és el mateix fabricant del qual s'ha de fer càrrec d'arreglar-lo. I això és el que està fent ara Seat, una de les marques que s'ha vist afectada pel famós escàndol dels coixins de seguretat fabricats per Takata.
Va ser fa ja més de 10 anys quan es van començar a detectar molts casos d'aquests coixins de seguretat instal·lats en tota mena de fabricants en qui es comprovava que, amb el pas del temps, aquest dispositiu de seguretat tenia una sèrie de defectes, entre ells el que, en inflar-se en cas d'accident, es desprenien una sèrie de fragments que evidentment posaven en risc els passatgers.
Han estat totes i cada una de les marques les que s'han vist afectades per aquest efecte les que en els últims anys han anat cridant a revisió als seus models, sent ara el torn del fabricant espanyol, tal com apunten des de l'Organització de Consumidors i Usuaris, la OCU.
Aquests són els Seat afectats pels problemes dels coixins de seguretat de Takata
Cap tenir en compte que no són tots els models de Seat els afectats per aquest problema, sinó que, com apunten des de la pròpia marca així com des de l'organització, són els models Alhambra, Ateca, Ibiza, León i Toledo els afectats, encara que tan sols les unitats fabricades entre 2012 i 2017, per la qual cosa les versions més modernes no tenen aquest problema.
Des del fabricant no han volgut concretar el nombre de models que s'han vist afectats, però tenint en compte que són, especialment l'Ateca, l'ibiza i el León (l'Alhambra i el Toledo ja estan descatalogats des de fa temps) alguns dels models més venuts a Espanya en els últims anys, no seria estrany que la xifra d'afectats fos alta.
Com no podia ser de cap altra forma, més enllà que el fabricant espanyol es vagi a posar en contacte amb tots i cadascun dels propietaris d'aquests vehicles, s'ha posat també a disposició dels seus conductors una eina en la qual, introduint el número de bastidor del model, es pot esbrinar si és un dels models afectats o no. En el cas que sigui un dels models afectats, evidentment la marca es farà càrrec del canvi de coixí de seguretat de manera 100 × 100 gratuïta.