Quan Renault va anunciar fa ja uns anys que la seva idea no era cap altra que la d'incorporar al mercat europeu un nou SUV cupè, molts es van quedar amb la boca oberta. Entre altres coses perquè, a diferència del que passa avui dia, llavors aquest tipus de carrosseries més esportives no eren habituals en mercats com l'espanyol, l'alemany o el francès.
Sí que ho eren el mercat de Rússia, un mercat en el qual la marca francesa va apostar per estrenar el seu Arkana. No és que sigui un secret que el mercat rus es mou per camins diferents del de la resta d'Europa, i la marca gal·la va voler provar en ell aquest nou concepte de SUV que fins aleshores tan sols era present als catàlegs de les marques prèmium europees.
Va ser el 2019 quan la marca va llançar el seu primer Arkana en terres russes, i des d'aleshores s'ha convertit en un model molt buscat en el mercat. L'any passat va aconseguir ni més ni menys que més de 18.000 vendes, gairebé superant al Kaptur i fent d'ell el vint-i-quatrè model més venut a Rússia.
Renault ja treballa en l'actualització de l'Arkana, un dels seus models més populars també a Espanya
És per això que, ara que ja han passat tres anys des del seu llançament a Rússia, en Renault estan treballant ja en l'actualització de meitat de cicle. Han estat ja diverses les vegades que un model de proves d'aquest nou Arkana ha estat vist amb molt camuflatge a les carreteres russes.
Malgrat que a la marca no han confirmat ni desmentit gens, és evident que els francesos estan treballant en això. Això sí, tenint en compte que arran del conflicte entre Rússia i Ucraïna, Renault ha optat per suspendre la seva activitat al país presidit per Vladimir Putin, no seria estrany que aquesta actualització de meitat de cicle, depenent de la resolució del conflicte, es cancel·lés.
El que sí que sembla evident és que aquesta sèrie de proves amb el 'nou' model ajudaran molt la marca a l'hora de dur a terme el mateix procés amb l'Arkana que sí que es venen a Europa.
Això sí, estem parlant d'un model que va arribar al mercat fa poc, per la qual cosa aquests canvis encara haurien de tardar a arribar. Tenint en compte que aquest model és un nouvingut i que porta un bon ritme de vendes a Espanya (n'acumula ja 867 en els dos primers mesos de l'any), Renault no mourà fitxa en aquest sentit asta dins d'almenys dos o tres anys.
I més tenint en compte que, com bé saben els que segueixen l'actualitat de la marca, els problemes derivats del conflicte a Ucraïna així com de la crisi de semiconductors estan obligant Renault a frenar part de la seva producció. En qualsevol cas, tota la informació recollida en aquestes proves serà més que útil de cara al restyling de l'Arkana a Europa.