Quan una marca amb tant pes, tanta experiència i tan important com Volkswagen pren una decisió, no és precisament fruit de la improvisació o com a conseqüència d'un rampell. Més aviat el contrari. Si alguna cosa han demostrat els alemanys al llarg de la seva història és que saben molt bé quins passos han de fer per continuar creixent i, sobretot, on deuen centra els seus esforços per continuar sent una marca de primer nivell.
En aquest sentit, i allà hi ha les xifres de vendes per demostrar-lo, la gestió que estan fent en el Grup Volkswagen amb els seus models cent per cent elèctrics és més que bona. De fet, el problema en aquest cas és que el seu èxit està sent tan alt que, com bé saben (i lamenten) els que tenen al cap fer-se amb un ID.3 o un ID.4, el volum de reserves és tan alt que la marca ha hagut de tancar els llibres de reserves del compacte i del SUV elèctric.
La marca alemanya ha estat una de les que més fort ha apostat per aquest tipus de models, creant una família pròpia anomenada ID. El mateix passa amb Audi, que té en els seus e-tron els seus elèctrics. En el cas de Porsche, Skoda i Cupra (es pot recordar que Seat no ha entrat en els plans d'electrificació del grup), els seus elèctrics no reben un nom diferenciat.
Volkswagen no vendrà més ID.3 i ID.4 a Espanya fins que no regularitzi les seves producció
El problema en el seu cas és que, sumant les altes xifres de comandes de models com el ID.3 o el ID.4, així com les evidents conseqüències de les recents crisis i de la guerra d'Ucraïna, en Volkswagen porten un retard en els lliuraments d'aquests models que ha acabat per deriva en una decisió dràstica: tancar els seus llibres de comandes.
Expliquen a la marca que, tenint en compte que actualment acumulen 120.000 models pendents de fabricar i lliurar, prefereixen tancar l'aixeta, corregir la situació com més aviat millor, realitzar aquests lliuraments i que la situació torni a ser més normal davant que continuar acceptant comandes.
Entre altres coses perquè, com bé saben en la resta de fabricants, no és que sigui precisament una bona idea a niel comercial ni a nivell d'imatge de marca vendre un model que no se'n va poder lliurar fins i tot al cap de més d'un any.
Així, en Volkswagen han anunciat que, com a mínim, els llibres de reserves del seu compacte i el seu SUV elèctrics estaran tancats a Espanya i a Europa fins a finals d'aquest any. Això sí, el ID.5, l'últim en arribar al nostre mercat, de moment sí que continua estant disponible, per la qual cosa és molt probable que sigui aquest el que concentri bona part de les vendes.
Una situació que no és fàcil de gestionar per part de la marca alemanya però que, malgrat que no és una cosa positiva, sí que evidencia l'encert del Grup Volkswagen amb la seva aposta pels elèctrics.