No és que sigui precisament cap secret que la immensa majoria de conductors al nostre país no volen saber res, almenys no de moment, dels cotxes 100 × 100 d'elèctrics.
Són diverses les raons per les quals els conductors al nostre país han decidit donar-li l'esquena a aquest tipus de tecnologia, però es pot tenir en compte que el fet que siguin cotxes bastant més cars que els de combustió i els híbrids de diferent categoria així com el fet que la infraestructura per poder afrontar llargs viatges no és que sigui precisament potser a Europa, són dos dels factors que estan provocant que la caiguda de vendes de cotxes elèctrics a Espanya sigui notable des de fa ja uns mesos.
I això s'està convertint en un problema molt seriós per a molts dels fabricants quedava apostat per aquest tipus de cotxes, entre altres coses perquè sap molt bé que les conseqüències que no es venguin cotxes elèctrics als seus concessionaris poden arribar a ser molt negatives.
Les marques mouran fitxa el 2025
Es pot tenir en compte que han estat diversos els països a Europa on s'han retirat els ajuts a la compra de cotxes elèctrics, per la qual cosa les dificultats a l'hora de vendre un model d'aquestes característiques han augmentat de forma notable. Però el problema per als fabricants ja no és que els ajuts arribin o no per part de l'Estat, sinó que si les seves matriculacions de cotxes elèctrics moment tampoc no podran anar, pel que s'enfrontaran a grans multes per part de les institucions europees.
No és casualitat llavors que siguin molts els que assegurin que, si bé és cert que de moment en alguns fabricants al començat a apostar per una estratègia agressiva, és molt probable que de cara al proper any, sobretot si es confirma aquesta tendència a la baixa quant a matriculacions, i les marques que me les han apostat pels cotxes elèctrics opten per començar a aplicar molts descomptes a alguns dels seus models.
Així, si evidentment no existeix la necessitat urgent d'un cotxe elèctric, es pot haver en compte de provar uns quants mesos a veure quines decisions agafen cotxes elèctrics, però tot apunta que la situació està arribant a un límit que provocarà que les marques hagin de moure fitxa.