El mercat dels SUV híbrids a Espanya té un nou protagonista. Es tracta del KGM Torres Hybrid, el primer model amb tecnologia HEV de la marca. Fruit de la col·laboració amb BYD, aquest llançament arriba amb la intenció de plantar cara a gegants consolidats com Toyota, que domina el segment amb el seu Corolla Cross i el RAV4. L'estratègia de KGM és clara: oferir un motor eficient, un equipament complet i un preu més assequible.
El cor del nou Torres està compost per un motor de gasolina 1.5 de quatre cilindres associat a un motor elèctric. Junts lliuren 204 CV de potència i 300 Nm de parell màxim. La transmissió automàtica e-DHT és de nou desenvolupament i transmet la força a les rodes de davant. Aquesta combinació promet un comportament equilibrat, amb prou empenta per a carretera i amb la suavitat que caracteritza els sistemes híbrids moderns.
Així és el nou KGM Torres Hybrid
En xifres d'eficiència, el KGM Torres Hybrid declara un consum mitjà de 6 litres als 100 quilòmetres segons cicle WLTP. Les seves emissions es queden en 137 g/km de CO₂, la qual cosa li atorga l'etiqueta ECO de la DGT. A més, la bateria LFP d'1,84 kWh permet que el SUV pugui circular en mode elèctric en ciutat fins al 94% del temps, un avantatge que es tradueix en menys despesa i més silenci en trajectes urbans.
La gamma inicial compta amb dos acabats: Trend i Life. Des del primer, el Torres inclou un complet paquet de sèrie. Parlem de fars full LED, llantes d'aliatge de 17 polzades, climatitzador bizona, quadre digital de 12,5 polzades, pantalla tàctil de 9 polzades amb Apple CarPlay i Android Auto, a més d'un ampli ventall de sistemes de seguretat. Entre ells trobem 7 coixins de seguretat, control de descens, assistent d'engegada en pendent, ESP, ABS i fins a un sistema antigir actiu (ARP).
Serà, sens dubte, juna de les versions més elegides de la gamma
El disseny també juga al seu favor. El Torres aposta per una estètica robusta, amb una graella de gran mida, línies rectes i detalls que reforcen la seva imatge tot terreny. Els vidres fumats, les guies de sostre i els retrovisors calefactables completen un conjunt que no passa desapercebut. L'interior combina seients de tela, il·luminació LED, volant multifunció de cuir i múltiples solucions pràctiques com els seients posteriors reclinables.
Quant als preus, el KGM Torres Hybrid Trend arrenca en 36.396 euros, mentre que la versió Life ascendeix a 38.896 euros. Xifres competitives si es comparen amb les de models equivalents de Toyota, que solen situar-se en un esglaó superior. Aquesta diferència pot ser decisiva per als qui busquen un SUV híbrid amb bona relació qualitat-preu sense renunciar a res.