El BYD Dolphin Surf va néixer per ser una mica més que un simple elèctric urbà. La seva mida continguda, amb 3,99 metres de llarg, amaga un interior molt ben aprofitat. El seu èxit no és casualitat. El Dolphin Surf ha sabut col·locar-se en un punt mitjà on d'altres fallen: compacte com un Dacia Spring, tecnològic com un Renault 5 elèctric, però amb preus més baixos que els Peugeot e-208 o equivalents. A més, en qüestió d'imatge, representa un fabricant xinès que està aconseguint el que semblava impossible: guanyar-se un buit al competitiu mercat europeu en temps rècord.
La batalla de 2,5 metres li dona estabilitat i espai, mentre que el maleter sorprèn: 308 litres de capacitat mínima i fins a 1.037 litres amb els seients abatuts. Xifres que el col·loquen al nivell de cotxes molt més grans.

Tercer cotxe més venut l'agost a Espanya
Però el que realment ha captat l'atenció és la seva irrupció al mercat. Des de maig de 2025, quan va començar a vendre's a Espanya, acumula 1.447 matriculacions. Està a només un pas del Hyundai Inster, que suma el 1.460, i ja supera altres models més consolidats. El cridaner arriba a l'agost: va ser el tercer cotxe més venut del mes, amb 451 unitats, només per darrere del Kia EV3 i del Tesla Model 3.
Un cotxe així no podia arribar sense un preu trencador. Amb els ajuts del Pla MOVES III i les promocions de la marca, es pot adquirir des d'11.780 euros. Sense descomptes, al comptat, el preu base és de 19.990 euros. El que fa atractiu al Dolphin Surf no és només ser barat, sinó oferir un nivell de tecnologia i seguretat que els seus rivals més directes no sempre assoleixen.

Escac a Toyota i a les low cost
La gamma està composta per tres versions. La més senzilla, Active, desenvolupa 88 CV, amb una bateria de 30 kWh i fins a 220 km WLTP d'autonomia, que pugen a 356 km en ciutat. La intermèdia, anomenada Boost, manté la potència però augmenta la bateria a 43,2 kWh, aconseguint 322 km combinats i fins i tot 507 km urbans. La més alta, Comfort, eleva la potència a 156 CV, accelera de 0 a 100 km/h en 9,1 segons i ofereix 310 km WLTP.

Quant a l'equipament, fins i tot la versió d'accés resulta sorprenent. Porta de sèrie quadre digital de 7 polzades, pantalla tàctil de 10,1 polzades amb rotació elèctrica, compatibilitat amb Android Auto i Apple CarPlay, ràdio digital i un ampli paquet d'ajuts: des de frenada automàtica d'emergència fins a assistent de manteniment de carril. Les variants superiors afegeixen detalls prèmium com a carregador sense fil, visió 360º o seients calefactables amb regulació elèctrica.