No és que sigui precisament cap secret que la indústria de l'automòbil està en el punt de mira des de fa ja molts anys per part de moltes autoritats governamentals així com de la Unió Europea. I és que, el fet que sigui una de les indústries més contaminants està provocant diferents mesures per intentar frenar o sentències de contaminació tant en la fabricació dels cotxes com en la seva circulació diària.

És de sobres conegut que, si bé és cert que de moment ja hi ha qui apunta que es podria allargar aquesta mesura, des de la Unió Europea porten anys apuntant que el millor que doncs es podria fer en aquest sentit seria prohibir la venda de models de combustió i apostar-lo tot als models 100 × 100 d'elèctrics, una mesura molt complicada de dur a terme tenint en compte el canvi la infraestructura que suposa apostar-lo tot als cotxes elèctrics.

Però el que segurament molt poc s'esperaven és la mesura que ha proposat el ministre de transport d'Alemanya, un dels països més importants de la Unió Europea i que, en molts casos, porta la veu cantant és el que es refereix a la gestació en aquest sentit.

La polèmica proposada a Alemanya

No ha estat cap altre que Volker Wissing el que ha posat a sobre de la taula una proposta com menys polèmica. El problema en aquest cas és que, si bé fa molts mesos que negocien, de moment no està aconseguint en el govern alemany llançar una llei per a la protecció a nivell mediambiental.

En aquest sentit, sembla ser que és ministre has decidit moure fitxa i, ha assegurat que, si en els propers mesos no s'arriba a una solució i no es llança d'aquesta nova llei, proposarà una mesura molt dràstica, que no és cap altra que la de prohibir directament la circulació de cotxes durant els caps de setmana a Alemanya.

Com no podia ser d'una altra forma, i per molt que es tracta tan sols d'una proposta que realment sembla gairebé impossible que es pugui dur a terme, les crítiques en aquest sentit no han estat poques, entre altres coses perquè, si bé ningú no dubta que l'impacte mediambiental d'aquesta mesura seria més que benvingut, l'impacte econòmic tant per al país com per a bona part d'Europa no seria precisament positiu.