Un dels models que més alegries ha donat a Fiat en els últims anys a Espanya i a Europa ha estat el 500, un model pensat per a aquells que busquen un cotxe per desplaçar-se de forma habitual per la ciutat i realitzar alguna petita escapada, encara que evidentment ateses les seves dimensions i la seva mecànica les autopistes i les carreteres no és que siguin el seu millor terreny de joc.

Sí ho són els entorns urbans on, amb les seves reduïdes dimensions i la seva mecàniques senzilla aconsegueix trobar aparcament molt més fàcil, moure's amb facilitat vagarejant i a més aconseguir al seu torn consums molt més baixos que models de segments superiors.

 

S'hi ha de sumar el fet que Fiat va decidir fa ja uns anys apostar per dotar a aquest model d'un sistema de micro hibridació lleugera al seu motor de gasolina, de tal manera que aquest model pot lluir amb orgull l'etiqueta ECO de la DGT, un factor de compra cada vegada més important a Espanya, especialment entre els quals busquen un model per moure's per les grans ciutats.

El Fiat 500 desapareix del top 10 al setembre, però aguanta en la general

És per això que, sent com és un model d'un perfil tan concret i no dirigit precisament a la majoria de conductors, les seves xifres de vendes varien de forma notable cada mes, encara que sol ser un model que habitualment sí que es troba en les posicions més altes.

No és casualitat llavors que, per molt que hagin tingut alguns mals resultats en els últims mesos, aquest model, amb 12.559 vendes en el portem d'any, pugui presumir de ser el 10è cotxe més venut a Espanya i situar-se per davant de models tan assentats com el Nissan Qashqai, el Seat Eivissa o el Peugeot 208, entre molts altres.

 

Això sí, els mals resultats de setembre, un mes en què aquest model italià ha acabat en la posició 16, han provocat que a Fiat comencin a preocupar-se davant de la possibilitat de perdre la seva posició dins del top 10 general, entre altres coses perquè la irrupció del MG ZS, ara ja en vuitena posició, ha provocat que el top 10 sigui una mica cada vegada més difícil d'aconseguir al nostre país.

Tenint en compte que aquest model va aconseguir excel·lents resultats en mesos anteriors com una més que reeixida segona posició el mes de juny, aquest pas enrere al setembre no ha agradat a la marca.