Les xifres de vendes del mes de gener passat a Espanya han generat diferents tipus de reaccions dins de Seat. I és que, si bé és cert que la marca espanyola ha recuperat terreny perdut respecte a l'any anterior, el que havia estat el seu model vas estavellar fins i tot no fa molt ha començat aquest 2023 de la pitjor manera possible.

Cap recordar que Seat va poder presumir d'acabar el 2021 sent la marca més venuda el nostre país amb el seu Seat Arona com el model més venut, un model que havia substituït a dalt de tot del rànquing un Seat León que havia acabat diversos anys com a top vendes a Espanya. Tanmateix, el 2022 el fabricant del grup Volkswagen va caure fins a una sisena posició que evidentment va fer saltar totes les alarmes.

 

Per sort per a la marca, sembla que aquest 2023 ha començat de forma molt més favorable, tenint en compte que, almenys amb les vendes del mes de gener, Seat pot presumir de ser ara la tercera marca més venuda les carreteres espanyoles tan sols superada per Toyota i Kia, dos noms amb molt pes en els últims temps a Espanya.

El Seat León és ja un problema molt seriós per a la marca

Han estat alguns els motius pels quin és la marca ha recuperat el terreny. Entre ells, el fet que la gran majoria dels seus models estrella m'han fet una altra cosa que millora les seves xifres de vendes respecte a l'any anterior. Així ha estat el cas de l'Arona, que ha acabat en gener en 3a posició, l'Ibiza, que ho ha fet en la 7a posició, i l'Ateca, en la 17a.

El problema arriba amb el Seat León, i no és un problema menor. Entre altres coses perquè, més enllà que aquest model perdés el 2022 ni més ni menys que la meitat de la seva quota de mercat respecte a 2021, aquest compacte ha començat de forma desastrosa el 2023.

 

Amb tot just 344 matriculacions, el compacte espanyola acabat en la posició número 61, una posició que mai no havia ocupat en un mercat espanyol en el qual sempre havia acabat entre els models més venuts. De fet, malgrat que el 2022 va ser un dels seus pitjors anys al nostre mercat, va aconseguir acabar en la posició 31, és a dir, una posició molt més elevada respecte a la qual ha acabat aquest primer mes de 2023.

És cert que l'any acaba de començar i que encara té molts anys molts mesos per davant per anar recuperant a poc a poc terreny, però en Seat fan gust molt bé que tenen un problema molt gros amb un lleó que en aquesta generació no ha fet cap altra cosa que anar perdent terreny d'una manera realment preocupant.