Va ser fa ja vuit anys quan Seat va presentar un model que des del primer moment molts van assegurar que s'anava a convertir en un dels seus models més venuts, i així ha estat, almenys al mercat espanyol.

Aquest model no és altre que el Seat Ateca, el primer el seu que la marca espanyola va posar al mercat en el 2016 i que va obrir la porta a què anys després arribaran models com l'Arona, que se situa un esglaó per sota quant a mida i que s'ha convertit en la referència de la marca espanyola a les nostres carreteres, i el Tarraco, un model superior quant a mida però que ha vist com les seves vendes han estat molt més baixes de les esperades per part del fabricant.

 

Va ser el 2020 quan, una vegada ja havien passat quatre anys des que s'havia llançat al mercat, la marca espanyola va decidir realitzar una actualització del seu SUV, un rentat de cara per posar-lo al dia tenint en compte que alguns dels seus rivals directes estaven començant a guanyar molt pes.

Seat confirma una nova actualització del seu Ateca

Així, tenint en compte que normalment el cicle de vida comercial d'un cotxe a Espanya i a Europa sol ser de vuit anys, el lògic seria pensar que es llançaria una nova generació d'aquest model o bé en aquest 2024 o el 2025. Tanmateix, els plans de la marca no passen per una nova generació, sinó per un nou rentat de cara, una nova actualització de meitat de cicle que allargarà la vida comercial d'aquest Ateca.

Es pot tenir en compte que abans que arribi l'actualització d'aquest Ateca arribaran les actualitzacions també de tres models molt importants per a la marca, l'Arona, l'Ibiza i el León, perquè tot apunta que la nova versió d'aquest model hauria d'arribar en el pròxim 2025 o a començaments del 2026.

 

Quant a les novetats que es poden esperar d'aquest model, en Seat no han donat gaires detalls, però no seria estrany que, per posar-lo al dia front alguns dels seus rivals directes, a la marca espanyola van optar per introduir en la seva gamma versions amb motors micro híbrids, la qual cosa li permetria lluir l'etiqueta ECO de la DGT, una cosa que no ocorre actualment.

A més, no seria estrany que sigui que millorés quant a equipament tecnològic un model ja molt veterà i que està començant a notar potser massa el pas del temps davant els seus rivals molt més moderns.