Seat acumula en els quatre primers mesos d'aquest 2023 més de 23.500 matriculacions al nostre país. Una xifra que situa la marca espanyola com la segona amb més quota de mercat a les nostres carreteres, tan sols superat per Toyota, un fabricant que ja va acabar el 2022 com el més venut al nostre país continua sent la referència a nivell mundial.

Tenint en compte que, després de veure que van acabar 2022 com la sisena marca pas el dia a Espanya, Seat tenia i té la intenció de recuperar bona part del terreny perdut l'any passat, aquest 2023 sembla que està sent un any molt millor per al fabricant del grup Volkswagen.

 

Una de les raons de pes per les quals sigui que està tornant a ser una més que important és perquè tres dels seus models poden presumir de ser dins del Top 10 de models més venuts a Espanya actualment: l'Arona, que ocupa la primera posició, l'Eivissa, que ocupa la sisena i l'Ateca, que ocupa la setena.

Això sí, com bé saben el fabricant, dos dels seus models estan en el punt de mira, entre altres coses perquè són models que no estan tenint l'èxit esperat. El problema més greu per a la marca ho tenen amb el Lleó, un model que aquest mes d'abril passat s'ha quedat ni més ni menys que fos del Top 100 dels cotxes més venuts el quart mes de l'any, una cosa que no havia passat mai.

El Seat Tarraco, un model molt estancat

Tanmateix, el Tarraco tampoc no és que sigui un model que estigui derivant en moltes alegries per part de la marca. Amb tot just 416 matriculacions en el que portem d'any, aquest model, si bé és cert que ha entrat pels pèls al Top 100 aquest mes d'abril passat acabant l'última posició, ocupa nivell general la posició 128 en el rànquing general de la qual cosa portem d'any a Espanya.

 

Si bé és cert que sigui feies gust molt bé que els SUV de set places no és que sigui un segment amb una quota de mercat enorme al nostre país, i més si la comparem amb les que tenen els germans petits d'aquest Tarraco, l'Ateca i l'Arona, segurament a la marca del grup Volkswagen esperaven un millor rendiment per al qual hauria de ser un dels models de referència dins del seu segment.

Per això que no són pocs els que donen per fet que, a diferència del que passarà evidentment amb l'Ateca i l'Arona, en Seat podrien començar a plantejar-se no continuar comptant amb aquest Tarraco en un futur no gaire llunyà, una cosa que semblava impensable quan el van presentar fa ja uns anys.