Molt s'està parlant dels últims temps del futur de Seat, la històrica marca espanyola que fa ja anys que formo part del grup Volkswagen. No han estat poques les vegades que, entre altres coses perquè alguns directius del gegant alemany han deixat molt clar que sigui no tindrà un futur gaire interessant, s'ha donat per mort a l'històric fabricant espanyol.
El cert és que tan sols fa falta veure l'estratègia que està portant el grup Volkswagen amb Seat la que està portant amb Cupra per adonar-se que existeixen evidents diferències entre les dues marques, amb la marca esportiva sent una opció molt més cuidada pel grup alemany, que ha relegat Seat a un segon pla.
És més, en aquest sentit unes declaracions d'un dels màxims responsables del grup alemany apuntant que sigui anava a desaparèixer d'aquí a uns anys no van fer una altra cosa que provocar un terratrèmol en la indústria. Segurament per això ara ha estat el màxim responsable de Seat, Wayne Griffiths, el que ha calmat les aigües apuntant que Seat no morirà, i que de fet el seu futur passa també per l'electrificació.
Seat tindrà un elèctric més petit que l'Ibiza
L'estratègia d'electrificació del grup Volkswagen amb Seat i Cupra ha passat recentment i passarà en un futur no molt llunyà per potenciar al màxim la marca esportiva i deixar de banda la marca espanyola.
Tanmateix, sembla ser que dins dels plans del gegant alemany sí que existeix la possibilitat que l'Ibiza, un utilitari que està condemnat a desaparèixer amb els seus motors de combustió tradicionals, tindrà una espècie de relleu en forma d'elèctric, encara que serà un model més petit i que tindrà certes similituds amb el Cupra Raval, una de les grans novetats que presentarà la marca esportiva en poc temps.
Això sí, el CEO de Seat ha assegurat que aquest elèctric de Seat no arribarà aviat: "En el dia d'avui, simplement no és possible guanyar diners amb un petit cotxe elèctric en el segment clàssic de SEAT, necessitem una plataforma diferent de la del CUPRA Born per a això i bateries més barats".
El que sembla evident és que, almenys de moment, el futur de Seat, encara que sigui incert i probablement vagi a ser una marca molt menor respecte a altres marques del grup Volkswagen, no és tan complicat com pintaven fa un temps.