Els compactes, com bé saben en marques que sempre havien tingut molt pes en aquest segment com és el cas de Seat, Peugeot o Ford, no viuen precisament el seu millor moment a nivell comercial ni a Espanya ni a Europa. Això sí, hi ha certs models que, per diferents motius, continuen sent contactes molt reeixits a les carreteres del vell continent, sent el millor exemple d'això del Volkswagen Golf, la referència en la seva categoria des de feia molts anys i que continua arrasant a Europa.

 

Tanmateix, les xifres de vendes del Volkswagen Golf a Espanya són molt menors en comparació amb les d'alguns dels seus rivals directes, sobretot en comparació amb les del compacte més venut a Espanya des de fa ja un temps i que no és precisament el Seat León, un model que sí que va poder presumir al seu dia de ser el rei de la categoria.

El Toyota Corolla és el rei dels compactes

I és que el tron actualment l'ocupa el Toyota Corolla, un d'aquests cotxes que poden presumir de tenir-ho tot, de tenir molt pocs peròs i, sobretot, de ser una opció realment intel·ligent avui dia.

Com no podia ser de cap altra forma, el gran argument de venda d'aquest cotxe és el seu motor, en aquest cas una mecànica híbrida de 140 cavalls en la versió més senzilla i de gairebé 200 cavalls en la versió més potent que, en el cas de la versió més senzilla, és més que suficient per a tota mena de conductors excepte aquells que, això sí, busquin un cert grau d'esportivitat, una cosa reservada a un públic molt concret.

 

Gràcies a comptar amb aquesta mecànica que a més porta associat a una transmissió automàtica, un tipus de transmissió cada vegada més sol·licitada a Espanya, aquest Toyota pot presumir de lluir l'etiqueta ECO de la DGT i aprofitar-se així de tots els seus avantatges, a més de comptar amb un motor molt eficient quant a consums i molt fiable, el que l'acaba convertint en una de les millors mecàniques actualment.

D'altra banda es pot tenir en compte que Toyota ha encertat comercialitzant una versió familiar que afegeix molta capacitat de càrrega al seu maleter i que el converteix en una opció molt més racional en molts sentits que alguns SUV, entre altres coses perquè, comptant amb els diferents descomptes i promocions de la marca, una versió amb aquest motor HEV de 140 cavalls i amb un bon nivell d'equipament en la versió familiar té un preu de partida que s'acosta als 27.000 €.