Per molt que els dolgui als que sempre han tingut en Seat una de les seves marques de confiança en el nostre país, el fabricant espanyol no té precisament un futur assegurat, o almenys no un futur com a marca de cotxes convencionals.

No han estat poques les vegades que els del grup Volkswagen s'ha deixat molt clar que tant ara com de cara a un futur no molt llunyà els plans del grup passen per potenciar les vendes de Cupra anar deixant a poc a poc de banda Seat. Tan sols fa falta veure les configuracions mecàniques que tenen actualment als concessionaris de la marca espanyola per adonar-se que el grup Volkswagen no està apostant precisament per Seat en matèria d'electrificació.

 

En aquest sentit, si bé és cert que hi ha qui apunta que des de Volkswagen no han estat tan clars en aquest aspecte, la idea que s'acabi desapareixent com a marca de cotxes convencionals es converteixi en una marca pensada per a productes de mobilitat urbana està cada vegada guanyant més força.

Seat seguirà els passos de Stellantis

És més, ja se sap que el fabricant espanyol es l'encarregat de posar a la venda una de les solucions de mobilitat urbana del grup Volkswagen, és a dir, un cuadriciclo elèctric pensat per competir amb les grans apostes de Stellantis en aquest segment, que no són d'altres que el Citroën AMI, el Opel Rocks o el Fiat Microlino.

És cert que són models que de moment tenen una quota de mercat molt menor tant al nostre país com en la resta de mercats importants europeus, però no són pocs els que asseguren que d'aquí a uns anys seran models molt d'èxit a les grans ciutats europees, entre altres perquè són models pensats per conduir a partir de 16 anys sense cap tipus de carnet i que compten amb prou autonomia perquè els joves gaudeixin al volant sense preocupar-se de la falta de seguretat que implica en molts casos anar amb una motocicleta.

 

De moment en Seat no hi ha cap data fixa no admira la presentació de l'arribada d'aquesta nova opció dins del seu catàleg, però sí que és evident que el fet que estiguin treballant en aquest projecte i que alhora molts posin en dubte la continuïtat de models com el Seat Tarraco o el Seat León no fa cap altra cosa que donar la raó aquells que consideren que sigui té els dies comptats com a marca de cotxes tradicional.