Amb gairebé 50.000 matriculacions en el que portem d'any, Seat passa per ser ara la cinquena marca més venuda a les carreteres del nostre país. És més que evident que és una xifra i una oposició que moltes marques somiarien contenir, però tenint en compte que Seat sempre havia estat la marca de referència al nostre país, tenir fins a quatre fabricants per davant no és precisament un bon senyal per a la marca del grup Volkswagen.

De fet, no són pocs els que, tenint en compte algunes de les declaracions que s'han deixat caure des del grup Volkswagen en els últims temps i veient sobretot l'estratègia comercial que la marca alemanya està fixant per a la marca alemanya, ja donen per fet que Seat serà una marca de segona o tercera fila en els propers anys, sobretot tenint en compte que en Volkswagen estan molt més satisfets amb el rendiment de Cupra, una marca amb molt més marge de benefici, que de Seat.

 

És més que cert que el fabricant espanyol pot presumir de tenir fins a tres models dins del Top 20 dels cotxes més venuts al nostre país, sent l'Arona el segon cotxe més matriculat, l'Ibiza el que ocupa l'11a posició i l'Ateca el que ocupa la 18a.

No tot són males notícies per a Seat

Per sort per a la marca espanyola, encara que això no sigui evidentment sinònim de més xifres de vendes o de més beneficis, en un recent estudi elaborat per l'Organització de Consumidors i Usuaris, la OCU, ha estat precisament Seat la marca europea que millor valoració obtingut en aquest estudi que s'ha centrat en la fiabilitat de les diferents marques que es venen al nostre país.

 

Amb una valoració amb un màxim de 100 punts, Seat ha obtingut 85, el que la converteix a la marca europea amb millor xifra malgrat que es pot destacar que el fabricant espanyol ha acabat en l'11a posició, que no fa cap altra cosa que evidenciar l'èxit en aquest terreny que tenen les marques asiàtiques, ocupant totes les 10 primeres posicions d'aquest rànquing.

Ser una marca amb un alt índex de fiabilitat no acaba derivant en unes millors xifres de vendes, com bé evidència que bona part de les 10 marques que ocupen les 10 primeres posicions a penes tenen quota de mercat al nostre país, però sí que és un senyal que, almenys, en Seat no són tot males notícies en els últims temps.