És de sobres conegut que Seat és una marca que té realment dificultats. Si bé és cert que el fabricant espanyol continua tenint una molt bona quota de mercat al seu mercat natal, també ho és que a nivell europeu els seus cotxes cada vegada tenen menys presència, una cosa que evidentment preocupa el grup Volkswagen.
És més, no és que sigui precisament cap secret que el grup alemany està intentant potenciar molt més les vendes de Cupra, la marca esportiva de Seat, que de la pròpia Seat, deixant sense cap tipus d'intenció de convertir a la marca espanyola en un fabricant elèctric i apostant per ell la marca esportiva en aquest sentit.
Conscients que el futur de Seat és una cosa que preocupa molt al nostre país, és el grup Volkswagen assegurador fa tot just uns dies que alguns dels models de la marca espanyola tenen el futur garantit, entre ells l'Arona i l'Ibiza, dels que ja s'està treballant en la nova generació.
En el cas de León, un model que ha caigut en picat en vendes almenys en la versió de Seat però que està guanyant cada vegada més terreny en la seva versió a Cupra, tindrà continuïtat, però segurament no ho farà de la mà de Seat, sinó precisament de la marca esportiva.
El Seat Ateca no tindrà segona generació
Precisament aquesta aposta clara i decidida del grup Volkswagen per potenciar les vendes i la quota de mercat de Cupra per davant de Seat és el que provocarà que, entre altres coses, un model bastant reeixit com ha estat l'Ateca tingui ja data de caducitat.
I és que serà el 2025, just l'any en què arribarà al mercat el Cupra Terramar, un dels models més esperats de la marca esportiva espanyola, quan l'Ateca, el primer SUV que va posar a la venda la marca espanyola, s'acomiadarà del mercat sense que arribi una segona generació.
Els motius de la déu d'aquest model són més que lògics: les seves baixes xifres de vendes. Per molt que a Espanya hagi estat un model sempre molt reeixit, altres models de les mateixes característiques dins del grup Volkswagen com és el cas del Volkswagen Tiguan i del Škoda Karoq s'han venut molt més a Europa, per això des del grup alemany han deixat molt clar que aquest Ateca haurà de desaparèixer una vegada que el Terramar, una de les seves grans apostes, arribi al mercat.