No és que sigui precisament cap secret que Seat estigui passant per un dels pitjors moments de la seva història en molts sentits, especialment a nivell de vendes. I és que, si bé és cert que l'Arona pot continuar presumint de ser un dels top vendes a Espanya (és el segon classificat en el rànquing tan sols superat pel Dacia Sandero), i que l'Ibiza i l'Ateca aconsegueixen xifres de vendes correctes, models com el León o el Tarraco estan tenint cada vegada menys pes a Espanya i a Europa.

Són diversos els motius pels quals Seat ha fet molts passos enrere a Espanya, però el que és evident és que en el Grup Volkswagen tenen molt clar que el futur de la històrica marca espanyola no passa precisament per ser de nou un referent.

 

L'èxit de Cupra, una marca més prèmium i que per tant ofereix millors marges de benefici és el que més està condemnant a una Seat que sap que, per exemple, en uns anys es quedarà sense el seu vaixell insígnia.

El Seat Tarraco desapareixerà sense successor

Actualment el model més top de Seat és el Tarraco, un SUV de grans dimensions, amb capacitat de fins a 7 places i amb versions molt top com la versió PHEV amb acabat FR que, això sí, des del primer moment en què es va posar a la venda ja va evidenciar que no anava a ser un model d'èxit.

 

Va arribar al mercat el 2018 amb la intenció de convertir-se en un seriós rival de models com el Skoda Kodiaq, però el model txec ha sortit sempre victoriós en la seva particular batalla amb el Tarraco. De fet, les xifres de vendes del Tarraco han anat a menys amb el pas dels anys. De vorejar les 30.000 el 2019 (una xifra tampoc estratosfèrica) a quedar-se just per sobre de les 12.000 en el passat 2022.

Tenint en compte que el Kodiaq, un model, que s'acaba d'actualitzar ja cobreix aquest buit en el grup Volkswagen i que el nou Tiguan té també part d'aquest pastís, a la marca alemanya han decidit que el Tarraco desapareixerà de les línies de producció de la marca a Wolsfburgo a partir de 2025.

Un model que va arribar al mercat amb certes expectatives de ser un model que complementés les bones xifres de vendes de models com l'Ateca i l'Arona però que s'ha convertit en un dels fracassos més importants del fabricant a Espanya i a Europa.