Com bé saben a Seat així com en bona part de la resta de fabricants potents a nivell europeu, el dièsel ha deixat de ser el combustible de moda en bona part dels mercats del vell continent.

Si bé és cert que continuen sent molts els conductors, especialment aquells que saben que realitzaran moltíssims quilòmetres a l'any, els que continuen apostant per aquest tipus de combustible, el fet de què el seu preu no sigui ara tan diferent del de la gasolina i que, sobretot, sigui un combustible que s'ha convertit en un dels objectius a Europa quant a les sancions per emissions, ha provocat que la seva quota de mercat hagi caigut de forma notable en els últims temps.

Veient les xifres de vendes del mes de març passat, és més que evident que, amb una quota de mercat que se situa per sota del 14 %, els dièsel ara no tenen ni de lluny l'impacte que tenien fa uns anys, quan podien presumir de tenir bona part de la quota de mercat.

 

Un dels principals motius pels quals els dies ja no té l'èxit que tenia fa un temps és perquè, més enllà del preu del carburant així com de les restriccions, els motors híbrids s'han convertit en una opció també molt interessant per aconseguir consums molt reduïts i, a més, l'anhelada i buscava etiqueta ECO de la DGT.

El Peugeot 3008, el dièsel més venut ara a Espanya

Això no significa, tanmateix, que la immensa majoria de marques potents a nivell europeu que continuïn comptant amb almenys a les dues opcions dièsel al seu catàleg. Bona prova d'això és que, per exemple, el model dièsel més l'embolic a Espanya el mes de març passat no és un altre que el Peugeot 3008, un dels models més venuts al seu torn de la marca francesa a Europa.

 

Amb més de 700 matriculacions, aquest Peugeot ha aconseguit imposar-se a models també molt assentats al nostre mercat com és el cas del Seat Ateca, s'ha quedat en 674 matriculacions en la seva versió dièsel i a l'Audi Q3, amb 622 vendes.

Tot sembla indicar, i més tenint en compte que les normatives són cada vegada més restrictives amb aquest combustible, que d'aquí a uns anys els dièsel desapareixeran definitivament de les carreteres europees. Això sí, almenys de moment, encara que tinguin una petita quota de mercat, continuen sent accions que ajuden moltes marques a allò de les vendes.