Com bé saben en marques tan importants al nostre país com és el cas de Seat i Kia, el segment dels SUV de mida urbana s'ha convertit en un dels principals fronts en la indústria.

I és que cada vegada són més els conductors que opten per deixar de banda als utilitaris i apostar per aquest tipus de models que, si bé és cert que la immensa majoria dels casos no tenen cap tipus de capacitat tot terreny, sí que tenen una imatge que ens apropa als models de segments superiors, per això cada vegada té més èxit.

En el cas Seat, no és altre que l'Arona el que pot presumir de ser no tan sols el model més venut de la marca el nostre país i allò de ser ni més ni menys que el segon cotxe amb més nombre de matriculacions a les carreteres espanyoles fins al moment en aquest 2023.

 

En el cas de Kia és el Stonic el que, amb permís del Sportage, el que pot presumir de ser el model més venut de la marca a Espanya, ocupa la segona posició en el rànquing intern del fabricant coreà, mentre que ocupa la posició número 25 al nostre país.

Dos SUV urbans molt desitjables per relació qualitat preu

Com bé saben els que s'han interessat en algun d'aquests dos models, el principal argument de vendes tant de Seat com de Kia és el baix preu d'aquests models en comparació amb altres del seu segment.

Tal com podem veure en quecochemecompro.com, la versió més senzilla de l'Arona es queda just per sobre dels 19.000 €, mentre que la versió més senzilla del Kia es queda per sota dels 17.000 €, preus en els dos casos que arriben associats a condicions específiques de finançament i que evidentment van acabar sent més elevats tenint en compte comissions i interessos.

 

Mentre que l'Arona compta amb un motor de gasolina de 95 cavalls de potència, el Stonic està en aquest sentit un pas per darrere, amb un motor de gasolina de 84 cavalls de potència. Tanmateix, a nivell d'habitabilitat i capacitat de càrrega, el model coreà està un esglaó per sobre.

Sent opcions molt similars quant a equipament, no són pocs els que consideren una compra més racional aconseguir el model de Kia, encara que evidentment el Seat és un model que, com evidencien les xifres de vendes, és molt per sobre quant a quota de mercat.