Aquest mes de maig passat no ha estat precisament el millor mes per al Seat Arona quant a vendes a Espanya. De fet, al contrari del que havia succeït en mesos anteriors, aquest model no ha aconseguit acabar el cinquè mes com el cotxe més matriculat a Espanya, sinó que ha caigut fins a la quarta posició.
Evidentment no és una posició dramàtica, però es pot tenir en compte que el Dacia Sandero ha acabat en la primera posició i, el que més preocupa Seat, l'utilitari low-cost ha aconseguit reduir molt la distància respecte al seu model. Així, per molt que l'home la segueixi sent en general cotxe més matriculat el 2023, la distància que té ara respecte al Sandero és molt menor a diferència de la que tenia fa un parell de mesos, amb tot just 400 vendes d'avantatge.
Però un dels principals motius de preocupació de la marca espanyola més enllà de Dacia, que saben que és un fabricant que sempre ha estat i sempre allà els collarà les femelles, és un model en concret que en els últims mesos no ha fet cap altra cosa que anar guanyant a poc a poc quota de terreny: MG ZS.
El MG ZS, cada vegada més a prop del Seat Arona
Es pot tenir en compte que aquest model pot presumir de ser el principal responsable de l'èxit de la marca al nostre país. Un fabricant, MG, que ja pot presumir al seu torn de tenir millors xifres de vendes a nivell general que tenen marques tan assentades a les carreteres espanyoles com és el cas de Volvo o Mazda.
Respecte als resultats de vendes del mes de maig passat, mentre que l'Arona va acabar amb 1989 matriculacions en la quarta posició, aquest SUV low-cost he quedat el 1932 i en la sisena posició, és a dir, menys de 100 vendes de diferències entre un i un altre model.
Si bé és cert que a nivell general l'Arona segueix sent el Top vendes a Espanya i que MG ocupa ara la posició 26, entre altres coses perquè els dos primers mesos de l'anys van ser molt fluixos per a aquest model, en Seat són molt conscients de què, a diferència del que va passar fa un temps, ara ja no tan sols han de preocupar-se pel rendiment de models com el Dacia Sandero.
No seria estrany, i més veient el bon ritme de vendes que ha agafat aquest MG en els últims temps, que el ZS fos a poc a poc retallant terreny a alguns dels models que té per davant fins i tot convertir-se en un dels més venuts a les carreteres espanyoles.