Com bé saben els conductors que estan interessats en fer-se amb un cotxe que compti amb l'etiqueta ECO de la DGT, són diverses les maneres d'aconseguir-ho. La més comuna avui dia les nostres carreteres és fer-ho a través d'un cotxe que compti amb un motor híbrid, un tipus de motor que ha convertit a Toyota a la marca de referència nostre país.
D'altra banda, es pot destacar també que són molts els fabricants que estan tant per incloure sistemes de micro hibridació lleugera en els seus models, és a dir, un petit motor elèctric que en cap cas no ajuda a poder moure el cotxe però que ajuda en aspectes molt concrets i que permet també lluir l'esmentada etiqueta.
Però una altra manera d'aconseguir l'etiqueta ECO de la DGT és a través dels motors bifuel, tòniques que combinen la gasolina amb, o bé el GNC, gas natural comprimit, o el GLP, gas liquat. Precisament aquestes mecàniques que funcionen també amb GLP les que estan ajudant que la immensa majoria de models de Dacia i del grup Renault tinguin cada vegada major quota de mercat a Espanya, entre altres coses perquè és un tipus de combustible que acaba sent molt més barat que la gasolina.
Seat deixa d'apostar per GNC a Espanya i provoca la desaparició d'aquest tipus de motors
Una de les marques que més havia apostat en els últims anys pel GNC era precisament Seat, un fabricant que va arribar a comptar amb aquest tipus de mecàniques en fins a quatre models de la seva gamma i que basava una part important de les seves vendes en aquests motors.
Tanmateix, com bé saben el fabricant espanyol, tenint en compte que el preu d'aquest combustible no ha fet cap altra cosa que cal fer en els últims temps, les vendes d'aquest tipus de models han fet al contrari, caure de forma constant des de fa ja uns anys. Mentre que l'any 2019 es van matricular gairebé 5500 cotxes amb aquest tipus de motors, en el passat 2022 la xifra es va quedar una mica més de 400.
No és casualitat llavors que Seat hagi optat, tal com va apuntar la marca fa uns dies, per eliminar aquest tipus de mecàniques del seu catàleg, uns motors que encara estaven disponibles en models com l'Ibiza, l'Arona i el León. Tenint en compte que s'altera l'única marca per continuar apostant per aquest tipus de motors, ara que ja el sap eliminat del seu catàleg el GNC forma ja part de la història dels turismes al nostre país.
Una situació que no té a veure res amb la del GLP, un tipus de motor que, de la mà de Dacia i d'altres fabricants que aposten per models low-cost, segueix a l'alça.