A diferència del que passava fa ja molts anys, quan Seat podia presumir de ser la marca de referència a Espanya i una de les que més alegries li donava al grup Volkswagen, avui dia el fabricant espanyol es troba en un dels seus moments més difícils.

De fet, les seves baixes xifres de vendes estan provocant que fins i tot des de dins del grup obtén per potenciar abans marques com Cupra i Škoda. Fins i tot fa no molt, models com el Seat León o el Seat Ibiza podien presumir de ser dels més venuts al nostre país. Tanmateix, especialment en el cas de Lleó, la caiguda en picat de les seves vendes ha provocat que, evidentment, el valor de la marca també ho hagi fet.

 

Per si no fos poc amb això, els resultats d'un recent estudi indiquen que Seat és una de les marques que, amb el pas dels anys, més es va devaluar al mercat de segona mà. És més que evident que quan un consumidor adquireix un cotxe nou no ho fa en forma d'inversió, encara que també és evident que són molts els que avaluen quines possibilitats reals tenen de recuperar part de la inversió. En el cas de ser no és que siguin precisament molt elevades.

Les 5 marques que més es devaluen al mercat de segona mà

Es pot destacar precisament que tres de les cinc marques que més es devaluen en aquest mercat formen part, tal com indica els resultats de l'estudi realitzat per CarVertical, del grup alemany. Si bé és cert que la que més es devalua és Infinity, la marca prèmium de Hyundai que arribo al mercat europeu per lluitar contra les premisses alemanyes però que va marxar per la porta del darrere amb unes xifres de vendes molt pobres, Skoda, Seat i Audi ocupa la segona, tercera i quarta posició quant a la seva devaluació del mercat.

 

En el cas de les dues primeres, malgrat poder presumir de tenir models molt fiables i robustos, el fet que contra la gran majoria dels seus casos amb dissenys molt neutres provoca que el seu valor el segon mercat no sigui tan alt com el d'altres models. En el cas de la marca prèmium alemanya, és precisament el fet que el seu manteniment sigui molt més car que el d'una marca generalista el que provoca que no siguin gaires els que busquin un Audi de segona mà.

En el cas de la cinquena marca, la que tanca aquest top cinc, no és altra que Chrysler, un dels fabricants americans amb més quota de mercat però que, com bé saben especialment els que han tingut un d'ells, una de les marques amb una pitjor fiabilitat en els seus models, una cosa que evidentment ajuda la devaluació d'aquests.