Un dels principals arguments, per no dir el principal argument, que ha convertit el Dacia Duster en un dels models més venuts a Europa en els últims anys de la seva excel·lent relació qualitat preu.

I és que, si bé és cert que el model romà mai no ha estat un model dirigit a aquells conductors que busquen ni les millors qualitats ni l'últim en tecnologia, el pas endavant que ha donat el fabricant amb l'actual generació d'aquest model ha estat enorme en aquest sentit, convertint al Duster en un model cada vegada més atractiu per a aquells conductors que fins i tot fa anys renegaven d'aquest tipus de fabricants low-cost.

 

Però el principal problema que tenen en Dacia i que continuen tenint en els propers anys és que cada vegada són més els fabricants que estan apostant per posar al mercat en models amb un nivell de qualitat més que interessant i, sobretot, amb preus baixos. Un bon exemple d'això és un model que està cridat a tenir un paper molt important dins dels concessionaris d'una de les marques que més vol que fer a Europa en els propers anys: Fiat.

El Fiat Grande Panda ja s'ha presentat

El fabricant italià acaba de presentar en societat a un dels primers models que arribaran de la mà d'un nou llenguatge de disseny i que passa per ser segurament una de les opcions que més es vendran en bona part dels mercats europeus.

Aquest model no és altre que el Fiat Grande Panda, com del que no té a veure res amb el panda actual i que es posiciona com un B-SUV que es queda just per sota dels 4 m i que per tant es converteix en el germà petit del Fiat 600. Això sí, tan sols fa falta veure les imatges oficials publicades per la marca italiana per adonar-se que, a nivell de llenguatge de disseny, és un model que no ha de veure amb els actuals.

 

De moment no se sap ni els preus que tindrà aquest model ni quan arribarà oficialment al mercat europeu, però sí que se sap que, tenint en compte que serà el primer model que es fabricarà amb la nova plataforma multienergia de Stellantis, una plataforma que permet fabricar cotxes de combustió, híbrids i elèctrics, es vendrà amb versions micro híbrides i versions cent per cent elèctriques.