Un dels principals problemes dels cotxes elèctrics i el que s'ha convertit en segurament el principal motiu perquè la immensa majoria de conductors en bona part dels mercats del món no volen saber res de moment d'aquest tipus de cotxes és la seva autonomia.

No és que sigui precisament cap secret que, a excepció dels elèctrics més prèmium avui dia, la immensa majoria de models que compten amb aquest tipus de motors tenen autonomies que en molts casos acaben sent la meitat respecte als mateixos models amb motors de combustió.

D'altra banda, es pot destacar que, per molt que m'elèctric pot presumir de tenir ja una bona quantitat de quilòmetres d'autonomia, per exemple un 600, hi ha diferents condicionants com pot ser la temperatura exterior o l'ús excessiu de calefacció o aire condicionat, que acabar reduint dràsticament aquesta autonomia, el que evidentment es converteix en un problema.

A més, també és important destacar que, a diferència del que ocorre amb els models de combustió, i per molt que existeixin cada vegada estacions de càrrega més ràpides i que els models elèctrics més moderns es carreguin més ràpidament, el procés de càrrega total d'un elèctric és encara molt superior al que implica anar a la gasolinera i omplir el dipòsit de gasolina.

La sal comuna, una de les possibles solucions als elèctrics

És per això que molts fabricants estan treballant en intentar solucionar aquests dos problemes, és a dir, intentar aconseguir posar a la venda models amb xifres d'autonomia cada vegada més grans i, alhora, que els seus bateries es carreguin més ràpid.

Problema en aquest cas és que les bateries actuals, les de liti, són matèries molt cares, per això són molts també els que estiguin obrint la porta a altres opcions, és a dir, posar a la venda cotxes amb bateries d'un altre tipus de material que rebaixin molt el seu preu encara que això impliqui una menor autonomia.

Per exemple són les bateries de sodi, és a dir, les bateries de sal comuna que, si bé és cert que sent de la mateixa mida acabarien derivant en una autonomia menor, sent com és un material molt més abundant i fàcil d'aconseguir que el liti, provocaria que els elèctrics fossin molt més barats. La qüestió és saber fins a quin punt molts conductors estarien disposats a perdre autonomia per pagar així menys pel seu cotxe.