És de sobres conegut que, si bé és cert que són molts els conductors a Espanya els que han decidit apostar per MG per fer-se amb un dels seus models low-cost, entre altres coses perquè són models que se situen diversos esglaons per sota quant a preu respecte a la immensa majoria de marques europees, japoneses o americanes, també continuen sent molts els conductors que, almenys de moment, no volen saber res de la marca britànica ara en mans del gegant asiàtic Saic Motors.

És més que evident que perquè un model es vengui a Europa ha de passar tota una sèrie de controls i de requisits de qualitat, pel que en aquest sentit es pot argumentar que els MG són models tan segurs i tan fiables com qualsevol altre fabricant que vengui els seus cotxes a Europa, però notícies com les que arriben actualment des de la Xina no fan cap altra cosa que afavorir a tots aquells que pensen que aquest tipus de models que es fabriquen a la Xina continuen estant un esglaó per sota a nivell de qualitat i de fiabilitat.

Saic Motors anuncia que ha de retirar més d'1 milió de cotxes

I és que des de la Xina arriben notícies que no són precisament gaire favorables per a Saic Motors, el propietari de marques com MG, Chevrolet, Buick o Cadillac, entre d'altres. Les autoritats xineses apunten que, a causa d'un error al motor d'una sèrie d'unitats fabricades entre 2019 i 2023, la marca ha de retirar 1,1 milions de cotxes de la circulació.

De moment no s'han donat dades sobre les unitats que s'hauran de retirar de la marca MG, però sí que s'ha assegurat que s'hauran de retirar més de 600.000 unitats de Buick, 200.000 models de Chevrolet i més de 300.000 models de Cadillac.

El problema no és menor ja que passa per un error en el sistema dels mòduls de control de la bomba de combustible, un error que pot arribar a ser important a nivell de seguretat que provocarà que el fabricant li retirarà dels carrers moltes unitats.

Veurem fins a quin punt aquests errors acaben arribant també a les unitats de MG o no, però el que és evident és que noticies d'aquest tipus no ajudar que la imatge de la marca xinesa, una de les més venudes a Espanya, millori.