Els SUV són, i les vendes així ho demostren, els models amb més èxit al nostre país. Un tipus de carrosseria que ha arribat per quedar-se i que pràcticament domina bona part dels catàlegs de les marques de pes. I Ford és una d'elles.

Per molt que les vendes de Volkswagen, Toyota o Kia, entre d'altres, siguin superiors a les dels americans, en Ford saben que tenen al mercat espanyol un dels seus millors terrenys de joc.

Un mercat en el qual dos dels seus models sobresurten per sobre de la resta dels de la seva gamma: el Kuga i el Puma. Com la resta de marques, en Ford han apostat tant pel segment dels SUV compactes, fins i tot amb dos models com són el Puma i l'Ecosport, i pel dels SUV de mida mitjana, en aquest cas el Kuga.

 

Així, el Kuga i el Puma, en teoria, són dos models dirigits a un target diferent, sent el Kuga un model de més mida i, per tant, dirigit més a famílies que el Puma, que és un SUV més compacte.

El Ford Puma le aquesta robant vendes al Kuga perquè, sent més barat, és per a molts una opció fins i tot millor

Això sí, tenint en compte que marques com Ford estan fent dels seus SUV compactes models cada vegada menys compactes, no són pocs els que veuen en el Puma una molt bona alternativa al Kuga.

Primer, per la diferència de preu. Com bé podem veure en quecochemecompro.es, el preu del Kuga més bàsic parteix des dels 27.496 euros, mentre que el del Puma més senzill de la seva gamma parteix des dels 21.976 euros, en els dos casos amb descomptes per finançament ja aplicats. Així, la diferència de preu no és menor.

Però segurament el que realment està impulsant les vendes del Puma no és tan sols el seu bon preu, sinó el fet que, tenint en compte que els dos models tenen una qualitat molt similar sent els dos models de Ford, el SUV compacte té un punt molt al seu favor: el seu motor.

 

Mentre que el Kuga arriba amb un 1.5 Ecoboost de 120 cavalls, una mecànica senzilla però correcta, el Puma ho fa amb un 1.0 EcoBost de 125 cavalls que, això sí, compte amb un sistema de micro hibridació que li permet obtenir l'etiqueta ECO de la DGT.

Tenint en compte que és un model pensat entre altres coses per al dia a dia a les grans ciutats, no és un detall menor. Com tampoc no ho és el fet que, mentre que el Kuga ocupa actualment la posició 35 en el rànquing a Espanya, el Puma, més d'èxit, està situat en la 29, obtenint així millors resultats en el global del que portem d'any. Així, sent més barat i amb etiqueta ECO, aquest Puma és una opció millor que el Kuga.