Molt que les xifres de vendes del Volkswagen Golf a Espanya i a Europa en els últims anys havien baixat de forma notable, especialment al nostre país, es pot destacar que el compacte alemany continua sent l'autèntica referència en un segment en el qual molts estan intentant fer-li ombra però pocs ho estan aconseguint.

I és que no és que sigui precisament cap secret que el fet de quedar-se a mig camí entre un model generalista i un model prèmium és el que, tant històricament com ara, converteix al Golf en un model diferent de la resta, encara que això no significa que no tingui rivals gaire dignes que li puguin robar moltes vendes.

 

Un bon exemple d'això és un model que, almenys de moment i per desgràcia per a molts, no es comercialitzarà a Europa, entre després de coses perquè és un model que aquí ha dissenyat gairebé específicament per convertir-se en un referent en un mercat tan potent com és el dels Estats Units.

El Kia K4 en la seva versió GT-Line és un 'anti Volkswagen Golf'

Això model no és altre que el Kia K4, un model que s'ha presentat recentment al saló de Nova York i que, tal com podem veure en les imatges, no fa una altra cosa que evidenciar l'enorme pas endavant que ha donat la marca coreana en els últims temps en què es refereix a disseny, qualitat i tecnologia en els seus models.

Un dels millors arguments de venda d'aquest model és que, més enllà que vagi a comptar amb una versió de 140 cavalls de potència, serà la versió més esportiva de totes que arribarà juntament amb l'acabat GT-Line la que comptarà amb un motor de gairebé 200 cavalls de potència, convertint-se així en una digna alternativa al Golf GTI.

 

De moment, i tret que canviïn molt els plans de la marca coreana, aquest model no es comercialitzarà als mercats més occidentals d'Europa, per la qual cosa, per molt que sigui un model molt atractiu i que hagi provocat molts aplaudiments entre els seguidors de Kia a Europa, molts es quedaran amb les ganes de fer-se amb un model realment atractiu.

Així, per molt que el Golf hagi perdut bona quota de mercat en els últims anys, té la sort que, almenys a les carreteres europees, aquest rival que podria robar-li moltes vendes no arribarà.