No és que sigui precisament cap secret que, si bé és cert que en un futur immensa majoria de les marques apostaran per models 100 × 100 d'elèctrics, avui dia continuen sent molts els fabricants que veuen en les mecàniques híbrides un molt bon argument de venda.

De fet, tan sols fa falta veure l'èxit que està tenint des de fa ja molts anys Toyota, el fabricant que abans va apostar de forma clara i decidida per aquest tipus de motors, per adonar-se'n que avui dia els motors híbrids auto recarregables, és a dir, motors que no necessiten una càrrega externa però que compta amb un petit motor elèctric que els permet tenir baixos consums i circular en manera elèctrica a molt baixes velocitats, són motors cada vegada més demandats a les carreteres europees.

 

Dins dels molts models que triomfen amb aquest tipus de mecàniques, un dels referents evidentment dins del segment dels SUV és el Toyota RAV4, un model que pot presumir de ser dels més venuts de la seva categoria i que està comprovant com en els últims temps el nombre de rivals directes a Europa està augmentant de forma notable.

Honda llança a Europa el seu ZR-V, un futur rival del Toyota RAV4

I un dels que ja està donant molt de què parlar és el nou Honda ZR-V, un model que per mida es quedarà a mig camí entre el HR-V i el CR-V i que té al seu motor híbrid auto recarregable el millor argument de venda.

Entre altres coses perquè compta amb una mecànica HEV de 184 cavalls de potència que homologa un consum que es queda per sota dels 6 l als 100 km, una xifra molt interessant tenint en compte que no deixa de ser un model bastant potent i, sobretot, molt pesat sent com és un SUV.

 

De moment es desconeix els preus exactes que tindran les diferents versions que es posaran a la venda a Europa, però evidentment la idea de Honda no és altra que la de convertir el seu nou model en un rival molt dur per a opcions molt destacades en el segment com és el cas del Toyota RAV4 així com opcions també molt noves com és el cas del Renault Austral.

Malgrat que tampoc no es coneixen encara les dates exactes de la seva arribada a Europa, des del fabricant apunten que es posarà a la venda abans que acabi aquest 2023, pel que no seria estrany que, una vegada s'assenti al mercat europeu, el 2024 les vendes d'aquest model comencen a ser ja nombroses.