Tesla ha estat, és, i probablement continua sent la marca de referència entre els que busquen un model 100 × 100 elèctric amb una qualitat superior a la mitja. I és que, si bé és cert que el fabricant americà alta dels últims temps per llançar versions més senzilles d'alguns dels seus models estrella com és el cas del Model 3 o el Model Y, continuen sent models les versions més senzilles dels quals freguen o superen els 50.000 euros, una quantitat certament molt elevada per a la immensa majoria dels consumidors al nostre mercat.
Això sí, es pot tenir en compte, i tan sols fa falta veure els catàlegs de marques com BMW, Mercedes o Audi, entre altres, per adonar-se que són les marques prèmium les que més estan apostant pels elèctrics i, per tant, estan ampliant així l'oferta de models amb aquest tipus de motor amb un nivell de qualitat molt superior a la mitja i, també, amb preus molt superiors.
Marques que rivalitzen amb tesla però que, com passa també el cas de la marca americana, fan gust també molt bé que a poc a poc van arribant noves opcions al nostre mercat i al mercat europeu que, sens dubte, entre els que busquen models molt top, els robaran vendes.
L'elèctric de 900 quilòmetres d'autonomia i més de 200.000 euros
Una d'elles és Lucid Motors, una start-up de Califòrnia que, després d'alguns retards en els últims mesos, ja ha aterrat a Europa en països com França, Alemanya i als Països Baixos, amb el seu Air, una berlina elèctrica de luxe que, almenys de moment quant a prestacions, no té rival directe.
I és que arribarà amb quatre versions: Pure, Touring, Grand Touring i Dream Edition, una edició especial que pot presumir de ser la més exclusiva de l'oferta, amb dos motors elèctrics que ofereixen una potència màxima conjunta de 933 CV. Un motor que va associat a una potent bateria amb qui és possible recórrer trajectes de fins i tot ni més ni menys que 883 quilòmetres segons el cicle WLTP.
És precisament al mercat francès on ja es pot reservar aquesta edició especial que, això sí, té un preu que la deixa pràcticament fora de mercat: ni més ni menys que 218.000 euros, una quantitat que fa d'ell un model destinat a uns quants. Saben a Tesla que aquest preu elimina a aquest Lucid Air de la seva llista de competidors, però saben també els americans que cada vegada són més els que estan intentant entrar en un mercat que va a l'alça i que no deixarà de créixer en els propers anys.