Els compactes han deixat de tenir el pes que tenien fa ja un temps al nostre mercat. No és que sigui precisament cap secret que els SUV han estat els models que més vendes els han robat a aquest tipus de models en els últims anys, entre altres coses perquè cada vegada són més els que prefereixin apostar per un model amb una alçada lliure més important a terra i, per tant, també amb una visibilitat més important, una cosa que afavoreix a la conducció, especialment en entorns urbans.
Això no significa que no segueixin havent-hi al mercat amb pactes molt atractius quant a relació qualitat preu. De fet, que el Corolla s'hagi convertit en el model més venut de Toyota, que al seu torn és la marca més venuda a les carreteres espanyoles el 2022, és una molt bona prova d'això.
D'altra banda, es pot destacar que, per molt que hagin perdut terreny a Espanya, opcions com el Seat León o el Volkswagen Golf continuen sent compactes molt interessants quant a relació qualitat preu, en aquest sentit sent en espanyol una opció més recomanable si el pressupost és ajustat.
Això sí, més enllà de ser models pràctics, amb cada vegada millors equipaments i amb un equilibri entre motor i preu molt ajustat, hi ha alguns d'ells que destaquen per sobre de la resta per tenir un disseny i unes qualitats una mica més esportives que la resta. Un d'ells és precisament un dels grans rivals del León i del Golf.
El Mazda 3 continua sent una opció per a molts més interessant que els compactes del grup Volkswagen
És un altre que el Mazda 3, un model que, com sol passar amb la resta d'opcions dins del catàleg de la marca d'Hiroshima, pot presumir de tenir un disseny japonès molt elegant i esportiu, convertint aquesta opció en la perfecta per a aquells que no busca en tan sols un compacte polivalent.
El millor en el seu cas és que, tal com podem veure en quecochemecompro.com, gràcies al descompte aplicat actualment de més de 3000 € per part de la marca japonesa, el preu de partida de la versió més senzilla d'aquest model es queda per sota dels 24.000 €. Preu que, tenint en compte les condicions de finançament, acabarà sent més elevat a causa dels interessos.
Això sí, es pot destacar que, a diferència de la gran majoria de compactes al nostre país, en aquest cas aquest Mazda arriba de sèrie amb un motor de gasolina de 122 cavalls de potència unit a un sistema de micro hibridació lleugera, la qual cosa li permet poder lluir l'etiqueta ECO de la DGT des de les seves versions d'accés.