A Renault poden presumir d'haver encertat amb el seu Arkana. I és que la marca francesa va saber veure abans que moltes altres marques generalistes que els SUV amb disseny cupè podrien tenir un buit important al nostre mercat. Si bé és cert que aquest tipus de models ja suposaven una bona xifra de vendes entre les prèmium, cap dels generalistes no s'havia atrevit a anar cap a ells.

En Renault ho han fet, i la decisió sembla haver estat més que encertada. És evident que el seu Arkana no pot presumir de ser entre els models més venuts de moment a Espanya, però el fet d'ocupar la posició 37 en el rànquing del mercat espanyol evidencia que els gals han trobat en aquest model una de les seves millors armes per continuar creixent al nostre país.

El problema per a la marca és que ja són diversos els rivals que s'estan posant les piles en aquest sentit. Un d'ells no és cap altre que Volkswagen, una marca amb molt més pes que Renault al nostre país i que ha llançat un model que ja li està robant vendes al seu Arkana.

 

No és cap altre que el Volkswagen Taigo, el primer el seu cupè de la marca alemanya que, això sí a diferència del model francès, juga un paper important dins del segment dels SUV compactes, no en el dels SUV de mida mitjana com si ho fa el model francès.

El Volkswagen Taigo és, per a molts, una opció millor que l'Arkana

Les diferències entre els dos models no són menors en aquest sentit. La primera i més evident és que, sent un model de més mida, el Renault pot presumir de tenir més habitabilitat i capacitat de càrrega. La segona, que tampoc no és que sigui menor, és que Renault ha optat per dotar el seu Arkana més bàsic per un sistema de micro hibridació que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT.

Així, sent d'un segment superior i amb un motor amb més càrrega tecnològica, el Renault és un model evidentment més car. Tal com podem veure en quecochemecompro.es, la versió més bàsica a Arkana parteix des dels 26.905 euros, un preu molt atractiu tenint en compte les seves característiques.

 

El problema per a la Renault és que el Volkswagen, que és evidentment una marca amb una qualitat major en els seus models, ha fixat un preu més baix per al seu Taigo. En aquest cas, tal com en podem veure en el esmentat mitjà, el SUV alemany parteix des dels 22.300 euros.

Si bé és cert que en la mida que de motor el Renault és un model millor i més complet, també ho és que el model alemany pot presumir de tenir una qualitat molt més gran quant a materials, un equipament molt més complet i un motor que, sense ser micro híbrid, és més que atractiu per al dia a dia així com per a sortides en autopistes i carreteres. És per això que molts ja consideren el Volkswagen una opció més interessant que el Renault dins de la gamma de SUV cupè generalistes.