El BMW X1 és un dels models més consolidats en el seu segment a Espanya, un segment, el dels SUV prèmium de mida compacta, en la qual competeix amb grans noms també com és el cas de l'Audi Q3, el Mercedes GLA, el Volvo XC40 o el Lexus UX.

Això sí, ha estat precisament la marca japonesa la que ha decidit desmarcar-se fa poc llançant al mercat un model que se situa un esglaó per sota tant del X1 com dels seus rivals directes per mida i que s'ha convertit en una de les millors opcions per a aquells que busquin un SUV prèmium una mica més compacte i, sobretot, més barat que els X1, Q3 i companyia.

 

No és altre que el nou Lexus LBX, una de les grans apostes de la marca japonesa que se situa com un dels SUV prèmium del segment B, un segment poc habitual en aquest tipus de marques, i que pot presumir de ser una opció molt interessant per a aquells que vagin a desplaçar-se de forma habitual per entorns urbans, entre altres coses perquè explica|compta, com no podia ser de cap altra forma sent com és Lexus la marca prèmium de Toyota, amb un motor híbrid auto|interlocutòria recarregable.

El Lexus LBX, una opció interessant per a la ciutat

En el seu cas es tracta d'una mecànica de 136 cavalls de potència que arriben associat a una transmissió automàtica i que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT així com, sobretot, acabar aconseguint uns consums realment baixos, especialment en entorns urbans interurbans, que no deixen de ser el seu millor terreny de joc.

 

És més que cert que aquest Lexus perd en la comparativa amb el X1 i companyia referent a habitabilitat, capacitat de càrrega i comoditat en general, entre altres coses perquè és un model més compacte, però la diferència de preu juga molt al seu favor, sobretot per a aquells que busquen un model prèmium però no necessiten un xoc tan gran com és el BMW.

I és que mentre que el BMW X1 més senzill parteix des dels 44.000 €, les diferents promocions i descomptes actuals deixen a la versió d'accés del Lexus per sota dels 32.000 €, una diferència de preu d'uns 12.000 € que, per a molts, converteixen al model japonès en una opció molt més intel·ligent i interessant, especialment per a aquells que no necessiten tant espai i tanta habitabilitat com la que ofereix el X1.