El Rimac Nevera R ha polvoritzat tots els registres coneguts al món de l'automòbil, convertint-se en el cotxe més ràpid del planeta en termes d'acceleració. Amb xifres que semblen tretes de la ciència-ficció, aquesta versió extrema de l'hiperesportiu elèctric croat estableix nous rècords de forma aclaparadora, deixant enrere fins i tot referents com el Bugatti Chiron o el Koenigsegg Jesko Absolut.
Des d'aturat, el Nevera R és capaç d'accelerar fins als 400 km/h i tornar a aturar-se completament en tot just 25,79 segons, una gesta que el situa 2,04 segons per davant del Jesko Absolut, que fins ara dominava aquest tipus de proves. Aquesta capacitat de passar del repòs al límit i tornar a zero en tan poc temps reflecteix el nivell de desenvolupament assolit en tracció, aerodinàmica activa i gestió energètica.
Quant a acceleració pura, el Nevera R firma un temps de 0 a 100 km/h en tan sols 1,72 segons, millorant fins i tot al Nevera estàndard. Però el veritablement impressionant arriba a velocitats més elevades: assoleix els 200 km/h en 3,95 segons i arriba a 300 km/h en tot just 7,89 segons. Per contextualitzar, això suposa superar el model base per més d'1,3 segons en aquesta última marca. A més, l'interval entre 200 i 300 km/h el cobreix en menys de 4 segons, xifres que consoliden el seu estatus com l'automòbil de producció amb més capacitat d'acceleració mai fabricat.
Nova referència entre els hiperesportius elèctrics
La fita més espectacular el marca en completar el 0 a 400 km/h en només 29,93 segons, assolint una velocitat punta de 431,45 km/h. Aquesta marca el converteix en el cotxe elèctric de producció més ràpid del món, un títol que confirma l'eficàcia del sistema de propulsió elèctrica desenvolupat per Rimac. Encara que la seva velocitat màxima encara se situa per sota dels 490,48 km/h registrats pel Bugatti Chiron Super Sport 300+, el croat s'imposa amb claredat en el que a rendiment dinàmic es refereix.
El destacable en aquest cas és que totes aquestes xifres s'obtenen de manera controlada i repetible, una cosa poc habitual en vehicles d'aquestes prestacions. L'estabilitat, la tracció total gestionada electrònicament i la distribució de parell permeten al Nevera R mantenir les maneres fins i tot en acceleracions que superen els límits habituals d'adherència.
Amb aquests registres, el Rimac Nevera R no només estableix un nou paradigma tècnic en la indústria de l'automòbil elèctric, sinó que redefineix el que es considera possible en un cotxe de producció. A partir d'ara, qualsevol comparació de rendiment extrem haurà de passar pel llistó imposat per aquest model, que deixa enrere a la majoria dels seus rivals sense necessitat de recórrer a la combustió.