Són diversos els factors que frenen molts conductors a l'hora de comprar un cotxe elèctric a Espanya. Els alts preus, els terminis de lliurament o les baixes autonomies de molts models són alguns d'ells. No obstant això, també té un gran pes la nefasta infraestructura de punts de càrrega que hi ha al territori espanyol. I és que estem parlant que en ocasions no hi ha un punt de càrrega en 100 km al voltant.
Un problema que la Unió Europea ja treballa per solucionar, no només a Espanya, sinó a tot Europa, doncs aquest problema també es dona en altres països.
Europa es posa les piles per millorar la xarxa de punts de càrrega
El Parlament Europeu ha posat en marxa un pla perquè el 2028 els conductors de cotxes elèctrics tinguin un punt de càrrega cada 60 km a tot estirar. El Projecte de Llei ja està aprovat per la majoria dels eurodiputats.

Aquesta llei s'emmarca dins del paquet Objectiu 55 per a 2030 que busca reduir les emissions de gasos amb efecte d'hivernacle (GEI) en un 55% abans de finals d'aquesta dècada. I per aconseguir aquest objectiu, és necessari millorar la xarxa de punts de càrrega. Serà clau en la decisió final dels conductors a l'hora de triar un cotxe elèctric.
La xarxa d'hidrogeneres també serà millorada
Un pla estratègic que no només està dedicat als cotxes elèctrics. També es vol millorar la xarxa de punts de càrrega d'hidrogen, un altre dels combustibles que està empenyent amb força pel seu preu i la seva ecologia. Les intencions de la UE en aquest sentit és que hi hagi una hidrogenera cada 100 km a tot estirar. Val a dir que fins ara les intencions passaven per instal·lar una hidrogenera cada 150 km abans de 2031. Hem fet un pas endavant en aquest sentit.
Finalment, aquesta nova llei estableix que els punts de càrrega han de ser d'"accés universal i senzill". És a dir, tots els vehicles han de poder accedir a qualsevol punt de recàrrega.