Que Tesla és la marca de cotxes elèctrics amb més quota de mercat a nivell mundial tampoc és que sigui precisament cap secret. No ho és que bona part de les vendes que està aconseguint aquest fabricant a Europa arriben precisament de països com Suècia, Dinamarca o Noruega, països en els quals els models 100 × 100 d'elèctrics tenen molts més pes que el que tenen en països del sud del vell continent.

És precisament a Suècia on ja s'està treballant en un projecte que segurament ni el propi dels més s'havia imaginat, entre altres coses perquè sembla més una idea d'una pel·lícula o novel·la de ciència-ficció que és un projecte real. No és cap altre que un projecte que passa per la construcció de carreteres electrificades de tal manera que els cotxes elèctrics que circulin per ella puguin anar recarregant la seva bateria mentre circulen o, en un altre cas, no gastar la bateria.

 

Les carreteres electrificades, una solució enginyosa per als cotxes eléctrics

Va ser a Suècia on, el 2018, ja es van realitzar les primeres proves construint un tram de carretera electrificada que unia l'aeroport d'Estocolm i l'àrea logística de Rosersberg. Un sistema que passa per què els cotxes que circulen per la via despleguen un braç articulat. Un braç que es connecta a una catenària que proporciona l'electricitat per alimentar els motors, de tal manera que puguin circular sense haver de consumir energia de la bateria o, fins i tot el que és millor, recarregant-la.

Es pot destacar que, per molt que sigui un sistema que soni massa futurista, a Suècia ja estan treballant la idea d'arribar a tenir una xarxa de carreteres electrificades de fins a 3000 km el 2045.

 

Entre altres coses perquè, més enllà dels avantatges que tindria a nivell que aquest sistema acabaria amb el famós problema de l'ansietat de l'autonomia, el fet que la majoria de les vegades que un cotxe elèctric fora circulant no tindria la necessitat de gastar bateria acabaria provocant que els bateries dels elèctrics fora molt més petites i, amb això, que el seu cost final tant de fabricació com de venda al públic fos també molt menor, una cosa que evidentment augmentaria en forma notable les seves vendes.

En aquest sentit, apunten en l'organisme equivalent a la DGT a Suècia, el Trafikverket, que, segons un estudi que han realitzat, implementar aquest sistema de carreteres electrificades ajudaria a reduir la mida de la bateria dels elèctrics ni més ni menys que un 70 %.