El Ford Focus és un dels models de la marca americana que més vendes aconsegueix any rere any a Europa. Un compacte que, com passa amb tots el seu competidors, va millorant en cada generació i en cada actualització de meitat de cicle.

Precisament va ser a finals del passat 2021 quan Ford va presentar la seva actualització de meitat de cicle del Focus, un rentat de cara que li permetrà continuar sent competitiu i atractiu fins al final del seu cicle comercial. No són pocs els que esperen amb ganes que arribi com més aviat millor la nova generació d'aquest Focus veient el bon treball que estan fent en Ford amb altres models com el Puma.

És més, molts demanaven que després d'aquesta actualització el Focus comptés amb una versió híbrida. Una idea que no ha quallat en Ford, que esperarà precisament a la nova generació per introduir aquest tipus de mecàniques en la gamma del seu compacte per excel·lència.

Ford ben plantada a Europa per combustibles alternatius

Tanmateix sí que en Ford estan decidits a començar una petita revolució. I és que és de cara al mercat suec, un dels mercats més conscienciats respecte a la contaminació i on l'electrificació i els combustibles alternatius cobren cada vegada més força, on Ford introduirà la versió del Focus capaç de circular gràcies al combustible alternatiu E85.

"Se sent molt bé que puguem oferir tants models amb capacitat per a E85, especialment el nou Focus amb caixa de canvis tant automàtica com manual. E85 per a nosaltres és una part important de la combinació de combustibles alternatius. Per descomptat, tenim un fort enfocament en l'electrificació, però volem poder oferir una alternativa a aquells que no poden pagar o no tenen oportunitats pràctiques per funcionar amb electricitat. Llavors E85 és una bona alternativa", ha apuntat Erik Lindman, el responsable de Ford a Suècia.

En aquest cas, aquestes versions del nou Focus podran alimentant-se només d'etanol E85, només de gasolina o una barreja d'ambdós, pel que es converteix en una opció molt eficient respecte a les versions únicament amb motors de combustió.

De cara al Focus, Ford aposta pel motor de tres cilindres i 1.0 litres EcoBoost de 125 cavalls disponible tant amb canvi manual de sis velocitats com amb canvi automàtic amb aquest E85 com a protagonista. Aquesta versió arribarà als concessionaris de Suècia a l'abril, i són molts a Espanya els que esperen que la marca aposti també pel mercat espanyol.