Veient les últimes decisions de Mazda al mercat europeu, és més que evident que la marca japonesa no té cap altra intenció queda de créixer quant a vendes a les carreteres del vell continent.
Per a això, ha optat per diferents mesures, ja siguin opcions com el llançament de nous models molt atractius com és el cas del CX 60 com, com bé saben els que estan interessats en un utilitari, aprofitar alguns dels acords que tenen amb altres grans fabricants per llançar el mercat models també molt atractius.
El millor exemple d'això és precisament el seu model més senzill de tots, el Mazda 2, un model que compta amb dues versions, una amb un motor de combustió tradicional que arriba associat a un sistema de micro hibridació lleugera que li permeti lluir l'etiqueta ECO de la DGT, i altra amb un motor híbrid pur, que també li permet reduir aquesta etiqueta però, a més, li permet aconseguir consums encara més baixos tenint en compte que la seva mecànica sí que compta amb un petit motor elèctric que li ajuda a la conducció.
El Mazda 2 híbrid, més barat que el Toyota Yaris
El curiós en aquest cas és que, a diferència del que sol ser habitual quan una marca opta per oferir diferents mecàniques en un sol model, en aquest cas a Mazda han optat per agafar al seu Mazda 2 i dotar-lo amb un motor híbrid, sinó que han dotat per, gràcies a l'acord que tenen amb Toyota, llançar la seva pròpia versió de Toyota Yaris.
Així, tal com podem veure en les imatges, la versió híbrida pura del Mazda dos no deixa de ser un Toyota Yaris amb el logo de Mazda al frontal, és a dir, una versió idèntica a la del model que pertany a la barca més venia a nivell mundial però amb escassíssims canvis estètics.
Això sí, sent conscients que és un moviment arriscat alhora que, evidentment, no li suposa el mateix cost que desenvolupar el seu propi motor en el seu propi model, Mazda ha optat per fixar una política de preus amb aquest mandats híbrid que deixis sempre aquest model un esglaó per sota del model original, és a dir, del Toyota Yaris.
La diferència de preus entre aquests dos models són mínimes, en els dos casos rondant els 21.000 € però sempre amb el Mazda estant un esglaó per sota. Saben molt bé la marca japonesa que aquest model no serà ni de lluny el més venut, entre altres coses perquè molts conductors van optar per anar a buscar el model original. Però almenys és una solució pràctica i econòmica per tenir un utilitari híbrid pur al mercat.