És de sobres conegut que el Volkswagen Golf ha estat un dels models que més mals de cap provocat la immensa majoria de marques rivals a Europa. Entre altres coses perquè aquest compacte alemany ha pogut presumir de ser durant molts anys no tan sols el model més venut les carreteres europees, sinó l'autèntica referència d'un segment que, això sí, està perdent pes a poc a poc a Europa.
En aquest sentit, no és que sigui precisament cap secret que el Golf sempre s'ha posicionat en esglaó per sobre de la gran majoria són rivals generalistes i s'ha quedat a mig camí referent a qualitat, prestacions i preu entre un model generalista i un model prèmium.
En qualsevol cas, sempre que una marca generalista llança una nova generació del seu compacte, no són pocs els que agafar al Golf com a referència per comparar-ho i veure si realment aquest nou model està a l'altura del reeixit compacte alemany. En el cas de Renault, no ha estat cap altre que el Megane el que, des de fa ja molts anys, s'ha posicionat com una de les millors alternatives al model de Volkswagen pel que es refereixi relació qualitat preu.
El Renault Megane, un model sentenciat que continua donant alegries a la marca
Com bé saben els que tenen la Renault com una de les seves marques de referència, el Megane actual és un dels models més veterans del seu segment i un model que no té un futur precisament definit per davant, almenys no per forma d'una nova generació que dona continuïtat al model actual amb motors de combustió i amb el mateix concepte.
Tanmateix, es pot destacar que, veient les xifres de vendes que està aconseguint aquest model a Espanya, especialment el mes de febrer passat, per molt que sigui un model que sigui ja més que sentenciat pot presumir de ser un compacte que es ven més a Espanya que el Volkswagen mateix Golf.
Amb poc més de 1100 matriculacions sumant els mesos de gener i febrer, aquest model pot presumir d'ocupar la posició 41 al nostre país, una posició que no és precisament dolenta tenint en compte les característiques d'aquest Megane i, sobretot, el bon ritme de vendes que tenen alguns dels seus rivals directes, entre ells un golf que no arriba ni a les 800 matriculacions i que es queda fora del Top 50 a Espanya.
Segurament el fet que sigui un model que sigui molt a prop de sortir del mercat i que per tant tinc un preu molt més baix que fa un temps que és el que està ajudant que les seves vendes siguin més nombroses del que seria lògic.