A les marques d'automòbils són molt conscients que, en molts casos, prescindir d'un home que compta ja amb molta història a les carreteres no sempre és sinònim d'èxit. És per això que el Renault han optat per donar continuïtat a la nomenclatura d'Espace.
No és que sigui cap secret que aquest monovolum, que al seu dia va arribar a ser un dels models més venuts de la marca del rumb a Europa, està desapareixent ja a poc a poc del mercat del vell continent, entre altres coses perquè les vendes dels monovolums han caigut en picat en els últims anys a causa de l'auge dels SUV.
Tanmateix, en Renault, conscients del pes que té aquest nom fet catàleg, han optat per donar-li continuïtat però amb un model que no tindrà res que veure amb el monovolum que s'acomiada actualment les carreteres europees. L'únic que tindrà en comú és que, com el seu antecessor, el nou Espace tindrà capacitat de fins a set places, la qual cosa el convertirà en un model perfecte per famílies que busquin, abans que res, molt espai, com el seu nom indica.
El nou Renault Espace es convertirà en el germà gran de l'Austral
Per molt que a la marca francesa facin gust molt bé que el segment dels seu deixadesa dimensions no és que sigui precisament el segment que més vendes està aconseguint actualment, en Renault no volen deixar de ser presents en el. És per això que, per rivalitzar amb models com el Seat Tarraco, el Skoda Kodiaq, el Hyundai Santa Fe o el Peugeot 5008, en el fabricant ja ho tenen tot preparat per a la presentació del seu nou SUV de set places.
Un nou model que es posiciona farà un esglaó per sobre del nou Austral i que, com passa amb el SUV compacte de la marca francesa, tindrà diferents graus d'hibridació en les seves mecàniques, sent aquesta una de les seves millors armes per aconseguir bones xifres de vendes.
Els seus mecànics d'accés comptaran amb un sistema de micro habilitat lleugera, mentre que les versions superiors comptaran amb un sistema híbrid pur, la qual cosa permetrà en tots els casos que aquest nou Espace, que s'hauria de presentar durant la primavera d'aquest 2023, tingui en totes les seves versions l'etiqueta ECO de la DGT, un factor de compra cada vegada més determinant a Espanya.
Això sí, apunta a la marca francesa que, com va passar amb l'última generació de l'Espace monovolum, l'Espace SUV podrà presumir de ser un model amb un nivell de qualitat molt alt, sent una de les opcions generalistes més atractives en aquest sentit.