No és que sigui precisament cap secret que Renault ha fet un pas important en els últims temps en matèria de disseny qualitat en els seus models. Dos bons exemples d'ells són els moderns Renault Austral i Renault Espace, models que ja compten amb el nou llenguatge de disseny de la marca i que arriben els altres molt ben dotat tant referent a l'apartat mecànic com a l'apartat tecnològic.

Tanmateix, aquests dos models no eren més que l'avançament de nou Renault Rafale, un model que acaba de ser presentat i que no deixa de ser la joia de la corona d'una marca que ha decidit fer un pas important endavant en tots els sentits.

Tan sols fa falta veure el disseny d'aquest nou crossover per adonar-se que a la marca francesa estan disposats a anar a poc a poc guanyant terreny entre aquells conductors que es volen quedar a mig camí entre una marca generalista i una marca prèmium.

El nou Renault Rafale, un Crossover de molt nivell a un preu competitiu

Basat en el Renault Espace, aquest nou model compta amb un disseny molt atractiu i que ha provocat que molts ho consideren un model molt similar al Peugeot 408, especialment referent a les seves línies i a la seva idea com a cotxe, és a dir, un model que es queda a mig camí entre un compacte i ús, fent de la carrosseria Crossover una de les més interessants del moment.

 

Quant a les mecàniques, aquest model, que arribarà al mercat el 2024, comptarà a la seva gama amb funcions mecàniques que només passen per motors híbrids, encara que evidentment arribaran diferents versions, fins i tot una de molt potent amb un motor de més de 300 cavalls de potència i amb un nivell d'acabat i una configuració esportiva pròpia d'Alpine.

Si bé és cert que encara no s'han donat a conèixer els preus oficials, i hi ha qui apunta que aquest model podria rondar els 55.000 €, és a dir, un preu evidentment molt més alt que la immensa majoria de models de la marca francesa però que, al seu torn, es queda per sota de bona part dels models similars de marques prèmium que, a diferència dels Renault més senzills, tampoc no té gaire que intervenir referent a qualitat, tecnologia i motors.