Tal com ha passat en els últims anys, Renault pot presumir actualment ser una de les 10 marques més venudes al nostre país. El fabricant francès ocupa una vuitena posició que, si bé és cert que està bastant allunyada de les primeres posicions, evidencia que Renault continua sent una de les primeres opcions per a molts dels conductors a Espanya.

Una marca que, això sí, a diferència del que passava fa anys, no és que pugui presumir de tenir algun dels seus models entre els 10 més venuts. El model més d'èxit de la marca francesa no és cap altre que el Captur, un SUV de mida compacta que, almenys de moment en el que portem d'any, ocupa la 13a plaça quant a quota de mercat a les carreteres espanyoles.

 

El problema en el cas de Renault és que, més enllà del seu Captur, són pocs els models que poden presumir de ser importants en el seu segment, especialment un model que estava cridat a ser el líder de vendes de la marca però que, a poc a poc, s'està desinflant al nostre país.

El Renault Arkana ja no triomfa com abans a Espanya

No és cap altre que el Renault Arkana, una de les grans apostes de la marca francesa a les carreteres europees tenint en compte que és un model que pot presumir de ser el primer SUV generalista amb una carrosseria tipus cupè. El fabricant va veure que aquest tipus de models tenia molt èxit a les marques prèmium, i va apostar per llançar el seu Arkana, la seva primera aposta en aquest segment i que, almenys de moment, està tenint un èxit notable.

Això sí, sembla que després de l'excel·lent rebuda que va tenir el nostre mercat, aquest model està a poc a poc caient quant a vendes i allunyant-se de les primeres posicions. Els mals resultats de vendes del mes d'agost passat no l'estan ajudant gaire en aquest sentit.

 

I és que aquest Arkana va acabar el vuitè mes de l'any, un mes sempre complicat quant a vendes, en una posició massa allunyada dels primers llocs: la 40. Les 454 vendes que va aconseguir a l'agost han provocat que aquest model hagi perdut posicions en el rànquing general del que portem d'any, ocupant ara la posició 32, una posició que el deixen un terreny intermedi i que no està fent cap altra cosa que començar a preocupar la marca.

És cert que són molts els rivals que té per darrere, però també és cert que, sent un model que hauria de ser el rei de la marca, estar gairebé 20 posicions per darrere del Captur en el que portem d'any no és precisament bona senyal.