En els últims temps hem vist com diversos fabricants de pes a Europa han pres una decisió que era impensable fa tot just uns anys: deixar de fabricar o anunciar que van deixar de fabricar alguns dels seus utilitaris.

Dins del joc de la futura nova normativa d'emissions euro set i ha provocat que alguns fabricants com Ford deixin d'apostar per la seva Festa, i que altres marques com Seat, Kia o Volkswagen estan començant a deixar en l'aire quines opcions com l'Ibiza, el Rio i el Polo estan en el punt de mira.

 

En aquest sentit, no era precisament pocs els que, sabent que entre no anava a posar a la venda l'esperat Renault 5 elèctric a mitjans del proper any, asseguraven que el Clio, un model que compartirà segments amb aquest nou elèctric de la marca francesa, tindria els dies comptats.

Tanmateix, des del fabricant francès apuntar que el seu Clio, que acabo de rebre una important actualització de metes de cicle que li continua sent ajudar assegurança un dels models més venuts a Europa, no desapareixerà a curt termini, sinó més aviat el contrari, continua sent un model important dins de la seva gamma.

El Renault Clio continuarà viu més enllà de l'arribada del Renault 5

Es pot tenir en compte que l'aposta de la marca francesa per al Clio no és el de passar per una nova generació, una cosa que implicaria molts costos, sinó el de, de cara a 2025, et avisar-li una nova actualització a la versió actual.

La idea de Renault és que tant el Clio que arribarà el 2025 com el Renault 5 elèctric comparteixin espai als seus concessionaris, entre altres coses perquè són dos models dirigits a públics diferents, sobretot tenint en compte que el Clio no comptarà amb versions elèctriques.

 

Sí que arribarà amb de gasolina amb sistemes de micro hibridació lleugera així com amb els famosos motors que fan ús de GLP de Renault, junt també a versions híbrides auto recarregables hi ha fins i tot una versió híbrida endolla parli amb més de 50 km d'autonomia.

Tenint en compte que almenys al nostre país els elèctrics no estan tenint encara la quota de mercat gaire destacada i quines opcions com la criatura continuen sent opcions molt interessants per relació qualitat preu, tot apunta que aquesta decisió de Renault, en contra de la qual estan prenent altres fabricants, pot ser que sigui encertat de cara a un futur no molt llunyà.