Alpine, una marca associada a Renault, ha donat a conèixer nous detalls del que serà el seu primer esportiu elèctric, el successor del A110. Aquest model no només suposarà l'inici d'una nova era per a la marca, sinó que també busca demostrar que les prestacions, l'agilitat i el caràcter emocional d'un cotxe esportiu poden sobreviure a l'electrificació. Laurent Rossi, CEO d'Alpine, ha estat taxatiu sobre això: "No farem un cotxe clínic. Volem crear una màquina emocional, no un robot".
Amb aquest objectiu, Alpine ha desenvolupat una nova plataforma específica, construïda en alumini, que permetrà contenir el pes per sota dels 1.450 kg. Aquesta dada situa al futur A110 elèctric per sota de models equivalents, inclosos esportius de combustió com el Porsche 718 Cayman. La clau és en el plantejament tècnic, amb una disposició de bateries repartides en dos mòduls: un darrere de l'eix davanter i un altre just rere els seients. Aquesta arquitectura no només afavoreix un repartiment de pesos òptim, sinó que permet mantenir una alçada inferior a 1,30 metres.
El conjunt elèctric comptarà amb un sistema de 800 volts, el que facilitarà recàrregues ràpides i contribuirà també a reduir el pes total gràcies a un cablatge més prim. Per a la propulsió, el A110 comptarà amb dos motors elèctrics en l'eix posterior, amb vectorització de parell, mentre que una futura versió amb tracció total sumarà un tercer motor davanter. Philippe Krief, director d'enginyeria d'Alpine, ha assenyalat que "es tracta d'una configuració que no només millora les prestacions, sinó que reforça la connexió entre cotxe i conductor".
Una plataforma exclusiva per preservar l'ADN esportiu d'Alpine
La plataforma APP (Alpine Performance Platform) ha estat desenvolupada íntegrament per a models elèctrics esportius. Servirà de base no només per al A110, sinó també per a futurs SUV de la marca, encara que adaptada en funció del tipus de vehicle. En tots els casos, el focus estarà en preservar l'equilibri dinàmic, la lleugeresa i les sensacions al volant, trets que formen part de l'ADN Alpine des dels seus orígens.
Quant a autonomia, el A110 elèctric promet assolir fins a 600 quilòmetres gràcies a bateries d'alta densitat energètica. Aquesta dada el posiciona com un model competitiu fins i tot davant elèctrics de gran autonomia, sense renunciar a una orientació decididament prestacional. Alpine també ha confirmat que s'oferiran dues variants de carrosseria: una de tancada tipus cupè i una altra de descapotable.
Crida especialment l'atenció l'aposta estètica per mantenir els trets clàssics del model actual, com els quatre fars frontals, reinterpretats ara en una firma lluminosa hexagonal. En aquest sentit, Antony Villain, director de disseny d'Alpine, ha assegurat que "el nou A110 serà modern, però reconeixible. Volem que conservi l'ànima de l'original, fins i tot sent elèctric."
El futur Alpine A110 elèctric es fabricarà a Dieppe, reforçant el compromís de la marca amb la producció local. Amb aquest projecte, Alpine busca posicionar-se com un referent en esportius elèctrics que no perden la seva identitat, apostant per una enginyeria que equilibri rendiment, tecnologia i emoció.