Renault i Alfa Romeo són dues marques que, encara que en graus diferents tenint en compte les necessitats i la situació de cada una de les dues, necessiten una empenta en les seves vendes.
En el cas de la marca francesa, l'arribada de Luca de Meo ha servit ja perquè les xifres vagin a més, però saben en el fabricant gal que el mercat dels SUV compactes és un dels més importants i en qui, almenys fins ara, tot just tenien presencia.
I és que el seu Kadjar no ha tingut l'èxit esperat. Un èxit que sí que sembla que va a davant del seu acabat de presentar Austral, un SUV de mida mitjana que compta ja amb el nou llenguatge de disseny de la marca i amb la qual Renault obre una nova etapa al terreny dels SUV.
Una nova etapa que també arrenca amb el Tonale en el cas de l'Alfa Romeo. Els italians han fet d'ell el primer model dels que ells anomenen la seva 'metamorfosi'. Un model que pot presumir de ser el primer ja amb Stellantis al comandament de les operacions i que ha d'ajudar a la marca a revertir el seu compliqueu situació quant a vendes.
En aquest sentit, és evident que són dos models que no competiran cara a cara, entre altres coses perquè són dos models amb mercats diferents. Malgrat ser els dos SUV de la mateixa mida, el Renault és un generalista i l'Alfa Romeo és un model prèmium, pel que els seus preus seran també molt diferents, evidentment més cars en el cas del model italià.
La comparativa més enllà del preu de les grans esperances de Renault i Alfa Romeo
Així, més enllà dels seus preus, sí que es pot fer una de comparativa de les seves gammes, habitabilitat i tecnologia. Deixant de banda el disseny, un element sempre objectiu, aquests dos models es presenten com SUV versàtils, tant per al dia a dia a la ciutat com per a viatges i escapades.
Entre una altra coses perquè compta amb maleters interessants: 500 litres de capacitat de càrrega en els dos casos excepte en les versions híbrides endollables, que el fet de comptar amb una bateria de més mida els resta capacitat de càrrega. Això sí, tenint en compte que l'Austral compta amb una fila es seients regulable en profunditat, pot guanyar fins a 75 quilos al seu maleter sense plegar-los.
En conte a les seves gammes mecàniques, Renault ha anat amb tot a buscar l'electrificació, amb versions micro híbrides i versions híbrides auto recarregables. Més extensa és la gamma del Tonale, que compta amb versions de gasolina i dièsel pures, versions amb sistema de micro hibridació i una versió PHEV, una cosa que en Renault, de moment, han preferit no fer.
És quant a la tecnologia on els dos models estan més alhora, destacant el bon treball de Renault en aquest sentit. És evident que, per qualitat, el Tonale està un esglaó per sobre, però també és important destacar que, potser, deixant de banda el factor estatus de l'Alfa Romeo, l'Austral sigui una opció més completa quant a relació qualitat/preu.