Per molt que en els últims temps en Renault estiguin centrats en intentar augmentar les vendes dels seus models nouvinguts així com de deixar molt clar que van molt seriosament a buscar els cotxes elèctrics amb l'entrada en joc del seu aclamat Renault 5 elèctric, el cert és que a la marca francesa tenen en un dels models més veterans de la seva gamma u de les seves millors armes per continuar augmentant la seva quota de mercat tant a Espanya com a Europa.

I aquest model no és cap altre que l'Arkana, un SUV amb disseny cupè que pot presumir al seu dia de ser el primer generalista amb aquest tipus de carrosseria i que s'ha convertit en un argument molt interessant de la marca francesa per a aquells que busquen un model amb una excel·lent relació qualitat preu i, sobretot, amb etiqueta ECO de la DGT.

 

I és que totes i cada una de les versions que es comercialitzen d'aquest model compten amb l'esmentada etiqueta, ja sigui a través d'un motor micro híbrid o a través d'un motor híbrid auto recarregable, que evidentment es converteix en la millor opció dins de la seva gamma.

El Renault Arkana HEV és una bona opció, encara que una mica 'descafeïnada'

Gràcies a comptar amb aquest motor híbrid auto recarregable de 145 cavalls de potència que arriben associat a una transmissió automàtica i que per tant permet lluir l'etiqueta de la DGT, aquest model pansa per ser una de les millors opcions quant a consum dins de la seva categoria, encara que es pot destacar que precisament comptar amb aquest tipus de motor acaba derivant en dos inconvenients que almenys cal tenir en compte abans de decidir-se per un model d'aquestes característiques.

 

El primer d'ells és que, com passa amb tants altres motors híbrids auto recarregables, les prestacions d'aquest Renault Arkana són molt discretes, és a dir, no són prestacions que emeten a dur a terme una conducció precisament esportiva. El segon defecte és un que està estretament relacionat amb el primer, i és que és un model pensat molt més per conduir d'una forma relaxada i tranquil·la que per intentar portar al límit aquest model, sent un SUV en el qual les pulsacions al volant no augmentaran en cap cas.

Es pot tenir en compte, això sí, que no és un model pensat precisament per als que vulguin tenir un cotxe ni esportiu ni amb prestacions d'esportiu, per la qual cosa en aquest sentit compleix molt bé la seva funció. Això sí, potser per a alguns acaba quedant massa curt en alguns aspectes.